Franciaországi üzemében, a Párizstól nem messze található Flinsben készíti majd a Nissan Micra következő, ötödik generációját a márkában negyvenkét százalékos tulajdonrésszel rendelkező Renault. Mint ismeretes, aMicra aktuális verziójátIndiában gyártják, a korábbiakat az angliai Sunderlandben, míg az ősmodell japánban készült. A három év múlva esedékes költözés oka összetett. Egyrészt, a Renault így szeretné kihasználni anyaországbeli gyártókapacitását: a következő Micrából évente 180 ezer darabot készítenének és adnának el világszerte.
Másrészt így kezelné az európai autópiac elhúzódó válságából adódó nehézségeinek egy részét. A harmadik ok pedig talán az lehet, hogy a Micra fontos piaca Európa, így optimálisabb is helyben gyártani, mégha a helyi munkaerő drágább is, mint az Indiai.
Az Automotive News Europe értesülése szerint az indiai Chennaiban található mostani Micra-üzem a következő generáció érkezése után is tovább gyártja majd a mostanit, miközben az újat is készíti majd. A Jato Dynamics adatai szerint az elmúlt időszakban a Quasquai és a Juke után a Micra volt a Nissan harmadik legkeresettebb modellje annak ellenére, hogy az eladási darabszámok mintegy negyvenöt százalékkal csökkentek a korábbi évhez képest.
A kisautó új generációja még az aktuálisnál is több alkatrészében egyezik majd a Renault Clióval, bár a Renault-Nissan első embere szerint korai lenne még megmondani, hogy pontosan milyen konstrukciós elemekben egyezik majd a két modell. A lényeget már sokan tudni vélik, a nem csak a Micrára érvényes költöztetési stratégiával mintegy 500 millió eurót spórol a cég.