Tizedikbe kapcsol a Volkswagen
Meglepő bejelentést tett a VW csoport első embere, Martin Winterkorn a bécsi Motor Szimpóziumon, ahol a jövő hajtáslánc-fejlesztési irányzatairól tartott előadást. Kiderült, hogy a cég dupla kuplungos mechanikus automata váltójának következő generációja már tízfokozatú lesz, ami állítólag érezhető hatásfok-növekedést hoz majd.
A DSG váltók jelenleg hat vagy hét sebességi fokozattal készülnek, de a sebességi fokozatok szaporításával a motort könnyebb lesz az ideális fordulatszám-tartományban tartani, így csökkenhet a fogyasztás. Az már más kérdés, hogy érdemes lesz-e egy ilyen váltót kézzel kapcsolni – jó eséllyel nem – és az is biztos, hogy a több sebességi fokozat drágább gyártást eredményez majd. Winterkorn szerint azonban lépniük kell ebbe az irányba, ha az egyre alacsonyabb európai szén-dioxid-kibocsátási átlagon belül akarnak maradni.
A VW csoport vezérigazgatója szerint a belsőégésű motorok határait még messze nem érték el: az alkartészek tömegét és a súrlódást csökkentve, illetve az égést tökéletesítve akár 15%-os hatékonyság-növekedést is elérhetőnek lát. Megemlítette azt is, hogy dolgoznak egy újabb, nagyobb teljesítmény-sűrűségű dízelmotor-családon, amely nagy nyomású befecskendezést és elektromos feltöltőt kap majd. Érdekes, hogy Winterkorn a konnektoros hibrideket és a földgáz-hajtást említette, mint a hatékonyság-növelés legígéretesebb eszközeit hosszabb távon, annak ellenére, hogy néhány éve a cégcsoport hivatalos álláspontja még úgy szólt, hogy a dízelmotornál nincs jobb megoldás a személyautók hajtására.
Az azért látható, hogy a VW-nél elsősorban a jelenlegi megoldások fejlesztésére helyezik a hangsúlyt, azaz olyan váltásra, mint korábban a kis hengerűrtartalmú turbómotorok bevezetése volt, egyelőre nem érdemes számítanunk.