Nem lesz több nagy Opel motor
Nem az Opel az első európai autógyár, amely végleg lemond a nagyobb motorokról, de ők is beállnak a sorba.
Egész pontosan 2016-tól tervezik leváltani az utolsó nagy Opel motort. Az Insignia 2,8 literes V6-osát várhatóan egy négyhengeres turbómotorral váltják ki, hasonló teljesítménnyel, de kisebb hengerűrtartalommal és fogyasztással. A döntés érthető, hisz az Opel épp most kezdte leváltani teljes motorpalettáját. Érthető módon a legnagyobb tömegben készülő motorokkal kezdődik a folyamat, de három év múlva elkészülnek a legnagyobb teljesítményű új motorok is. A legerősebb ezek közül egy 2,5 literes, várhatóan négyhengeres gép lesz, amely turbófeltöltéssel könnyedén pumpálható fel 300 lóerő fölé, így nagyobb motorra nem is igen lesz szükség. Valószínűleg ezt is csak a sportosabb csúcsmodellekbe építik be – a legtöbb Opel számára bőven elegendő lesz a 2 literes négyhengeres, amelyből már a jelenleg gyártott változat is alkalmas 280 lóerő leadására.
A korábbiaknál kisebb, de feltöltött motorok tömeges terjesztésében a Fiat és a Volkswagen járt az élen, de lassanként az összes európai autógyártó beáll a sorba. Az Opel is ezt a trendet követi, hisz a feltöltött motorokkal sokkal alacsonyabb névleges fogyasztás érhető el, és a jelenleg érvényes károsanyag-kibocsátási szabványokat is könnyebben teljesítik, mint a korábban használt szívómotorok.