A Beijing Auto luxusmodelljét már többféle helyszínen és többféle néven láthattuk, de ez most már valóban a sorozatgyártásra szánt kivitel. A Shengbao D sorozat a Saab 9-5 első generációján alapszik, de ez nem igazán látszik rajta. Csak a műszaki tartalmat nézve találunk ismerős elemeket.
A Saab-alapú középkategóriás négyajtósból eleinte két változat készül majd. A D280-asba 2 literes, 204 lóerős, a D320-asba pedig 2,3 literes, 250 lóerős négyhengeres turbómotor kerül majd. Ezek egy az egyben a Saabnak a GM előtti időkből származó motorjai – a kínaiak nem csak a terveket vihették haza, de a gyártósorokat is – de úgy hallani, készül egy harmadik, részben már saját fejlesztésű motor is, egy 1,8 literes 180 lovas kivitel. Mindkét változat elsőkerék-hajtású, és ötfokozatú automata váltót építenek bele.
A Shengbao meglehetősen tágasnak ígérkezik – a hossza 4,86 méter, a szélessége 1,82 méter, a magassága pedig 1,46 méter – ráadásul úgy néz ki, hogy az üléseit a kínai átlagemberek rövidebb lábaihoz szabták, így még több lehet a lábtér hátul. A képeken látható, hogy belül nem csak az üléseket szabták át alaposan, de a műszerfal is teljesen más lett. Amennyire meg lehet állapítani, a drága kínai-svéd autóban igényes anyagokat találni – a kárpitozás mindenütt bőr – a műszerfal viszont a Saabokéhoz hasonlóan egyszerű maradt.
A D sorozat hivatalos bemutatóját a hét végén tartják Kínában: 11-étől már megrendelhető lesz a modell, igaz, nem valami olcsón. Az alapmodell 165 800, a csúcsváltozat 235 800 jüanba kerül majd, ami 6, illetve 8,6 millió forintnak felel meg. Bár számos csúcsminőségű luxusautó – Audik, BMW-k, Buickok, Mercedesek, Cadillacek, Lexusok és még sorolhatnánk – kapható Kínában, a Shengbaónak komoly esélye van a sikerre, hisz a pártvezetés nemrég felszólította a párt tagjait, és ezen keresztül minden kínait, hogy a helyi gyártmányokat részesítsék előnyben a külföldiekkel szemben. Igényes helyi luxusmodell pedig a próbálkozások ellenére sincs még igazán sok.