Vegyen ön is Nürburgringet
Németország, sőt, talán egész Európa leghíresebb, és egyik legrégebbi versenypályája évek óta bizonytalan helyzetben van. Már tavaly júliusban csődeljárás alá került az üzemeltető cég, most pedig eladásra kínálják az egész komplexumot, szállodával, szórakoztató- és konferencia-központostul.

Az eladás híre már márciusban felröppent – akkor 130 millió eurós kikiáltási árról volt szó – de úgy néz ki, nem tolonganak a jelentkezők, mivel az eladással megbízott pénzügyi cég, a KPMG már újsághirdetésekben próbál befektetőket fogni. A Nürburgring önmagában persze nehezen működhet nyereségesen, legendás múltja ellenére: bár 1927 óta rendeznek itt versenyeket, és 1984-ben teljes modernizáláson esett át a pálya, az összességében több mint 28 kilométeres aszfaltcsík folyamatos karbantartásának költségét nem egyszerű kitermelni. Pedig 2007 és 2009 között egy befektetőcsoport komoly üzleti vállalkozást kezdett a területen, abban a reményben, hogy az autósport megszállottjainak érdeklődése szép hasznot hoz majd. Építettek vidámparkot, egy új hotelt és bevásárlóközpontot is, de az üzleti modell – részint az időközben Európán is eluralkodó gazdasági válság miatt – nem igazán működött.

Az az érdekes, hogy miközben elvileg a pálya a puszta létezése is veszélybe került, számos nagy autógyártó tart fenn fejlesztőközpontot a környéken, épp a pálya kedvéért, hiszen nagyrészt itt végzik az autók nagy sebességű tesztjeit, és sok típus az itt gyűjtött adatok alapján kapja meg a végleges futómű-hangolását, és egyéb beállításait. A bő húsz kilométeres Nordschleife ugyanis mindenféle típusú és sebességű kanyart tartalmaz. Emellett manapság reklám-célokra is használják a Nordschleifén elért körrekordokat. Az autógyáraknak tehát érdekében állna, hogy segítsék a Nürburgring komplexum működőképességének fenntartását, és ha néhány gyártó összefogna, akár a fejlesztési költségvetésükhöz képest is aprópénzért biztosíthatnák a hely túlélését.
Egyelőre úgy tűnik, a pálya sorsa a levegőben lóg, és nagy kérdés, hogy akad-e olyan befektető, amely hajlandó és képes lesz a pálya megvásárlásához, illetve folyamatos fenntartásához szükséges összeget előteremteni, illetve olyan üzleti modellt kidolgozni, amivel a Nürburgring legalább a saját működési költségeit fedezni tudja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
