Mivel a Maybachot beszántották, az új S osztálynak az eddigieknél is komolyabb szerep jut: vitathatatlanul ő lesz a csúcs-Benz. A szerdai rongyrázós bemutató után megérkeztek végre a hivatalos adatok is, amelyek alapján viszont aligha lehet megmondani, tényleg annyival jobb lett-e az S.
Alaposan fel kellett tűrni az ingujjat a Mercedesnél, hiszen az előző S osztályt a mai napig kategóriája legjobbjának, sőt, egyesek a világ legjobb autójának tartják. A most bemutatott, 2014-es modell ezért inkább evolúciós frissítésnek tekinthető, amely igazodik a kor követelményeihez.
Növekedés nélkül persze nincs modellváltás a Mercedesnél sem, ezért minden irányban beletoldottak két-három centit. Így az úgynevezett rövid tengelytávú - 3035 milliméterről beszélünk - modell egy 5116x1899x1483 mm-es téglatestbe fér bele szűkösen. Érdekesség, hogy a 130 mm-rel nyújtott hosszú változat fölött lesz még egy ultrahosszú verzió is, amellyel vélhetően a Maybachokat szeretnék pótolni. Kupé és kabrió is várható a későbbiekben, és természetesen az AMG-változatok rajongóit sem hagyják könnyek közt keseregni: az S63 AMG jórészt az E63 AMG technikáját örökli majd, és balkormányos kivitelben lesz belőle összkerekes is.
Nem véletlen, hogy a Mercedes újabban minden új modelljénél hangsúlyozza a légellenállási együtthatót: a nagybálna teste zseniális 0,24-es Cd értékkel hasítja a szelet, és ebből az öko-változat még egy századot le tud faragni. Ha belegondolunk, milyen hosszasan ünnepeltük annak idején a szemre is áramvonalas Calibra 0,26-os világbajnoki értékét, ebből három tizedet faragni egy limuzinnak tűnő formával minimum figyelemre méltó.
Természetesen a biztonság terén is muszáj volt előrébb lépni: itt légzsákok szaporításában látszik az erőfeszítés. Már nem csak a biztonsági övekben, de a hátsó ülőlapban is vannak légzsákok, amelyek az utasok előrecsúszását próbálják meggátolni. Most, egy nappal a bemutató után ott tartunk, hogy még senkinek nem sikerült összeszámolni, összesen hány lufit passzíroztak bele az S-be.
Ahhoz képest, hogy a teljes külső héj, beleértve a tetőt is, alumíniumból készül, és a vázszerkezetben is több nagyszilárdságú acélt használtak, mint az elődnél, elég szerény a súlycsökkenés: az S350 Bluetec esetében százalékokban alig kifejezhető 20 kilót sikerült lefaragni, így mindössze 1900 kilót nyom az új modell. De a mérnökök hangsúlyozták, hogy természetesen sokkal merevebb a kasztni, és egyben csendesebb és tágasabb is - amit nehéz elhinni annak, aki már ült a kifutó S-ben.
Leginkább persze a motorválasztékon lehet érezni, hogy az S osztályig is elért az EU 130 gramm/kilométeres széndioxid-kibocsátási flottaátlagának ostora: a hagyományos benzines és dízelmotorok mellett már mindkét üzemanyag-típusból létezik majd hibrid - a legbizarrabb kombináció egyértelműen a négyhengeres, 2,1 literes, 204 lóerős dízel mellé pakolt villanymotoros változat lesz, az S300 Bluetec Hybrid.
Szerencsére V6-os, V8-as motorok is lesznek, az S500 4,7 literes V8-as benzinese például 20 lóerővel többet tud, mint az előd, és fellélegezhetnek azok is, akik a V12-es eltűnése miatt rágták a körmüket: 2014-re beígérte a Mercedes az S600-ast, két turbóval.
Ami az árat illeti, mintegy 80 ezer eurótól, azaz kerek 24 millió forinttól indul a lista, de ismerve a Mercedes árpolitikáját, egy tisztességesen felszerelt S osztályhoz valahol 30-40 millió környékén juthatunk majd hozzá.