Az autópiac két, egymástól szinte független felének éllovasai helyet cseréltek a BrandZ százas listáján. A márkaelemzéssel foglalkozó vállalkozás szerint a Toyota a hibrid modellekkel elért újabb növekedésének köszönheti, hogy megelőzte a BMW-t.
A márkanév önmagában is hatalmas érték, ez köztudott, de hogy pontosan mennyit ér, azt mindenki csak találgatja. Pedig nem egészen mindegy, hisz például a Ford néhány éve a márkanevére is jelentős jelzálog-hitelt vehetett fel. A legértékesebb márkák akár többet is érhetnek, mint a név mögött rejtőző vállalat. A márkanevek értékének becslésével több szervezet is foglalkozik – a BrandZ nemrég kiadott listáján az autógyárak közül például a Toyota vette át a vezetést a korábban vezető BMW-től.
A japán óriás neve eszerint 24,5 milliárd dollárt érne, ha eladnák, a BMW-é pedig 24 milliárdot. Bár a BMW egy nagyságrenddel kevesebb autót ad el évente, a prémium-autók piacán egyértelmű piacvezető. Hasonló a helyzet a Toyotával a tömegmodellek piacán: jelenleg ismét a világ legerősebbje. A harmadik autógyár – az abszolút lista 43. helyén – a Mercedes Benz 18 milliárddal, majd a Honda (12,4 milliárd), a Nissan (10,2 milliárd) és a Volkswagen (6 milliárd) jön. Ez utóbbi már csak az utolsó, századik helyre volt elegendő. Érdekes, hogy a Ford, az Audi, a Hyundai és a Lexus már nem fért bele az első százba.
A BrandZ szerint a világ legértékesebb márkája az Apple 185,1 milliárd dolláros értékkel, majd a Google (113,7 milliárd) és az IBM (112,5 milliárd) következik.