Európába jön a Dodge Viper
Mivel Európában már nem forgalmazzák sem a Chrysler, sem a Dodge márkát – a típusok egy része Lancia jelvénnyel kapható – a Viperből nem készül európai változat. A Chryslert irányító Fiat döntése érthető: évi néhány száz autóért nem érné meg kifizetni a honosítás költségét. Az európai rajongók mégis megkaphatják az új Vipert, igaz, jóval drágábban, mintha Észak-Amerikában vásárolnák meg a típust.
A müncheni székhelyű, tuningolt amerikai autói kapcsán híressé vált Geiger Cars ugyanis úgy döntött, Németországban forgalmazni kezdi a harmadik generációs Vipert. Az amerikai sportkocsi azonban így sem lesz igazán gyakori jelenség, legalábbis az árából erre lehet következtetni. Míg a típus ára Észak-Amerikában átszámítva 75 ezer euró körül lesz, addig az európai import-példányokért majdnem ennek az összegnek a dupláját kérik el: Geiger 140 ezer euróért adna egy-egy példányt. Ennek nyilván több oka is van. Az egyik, hogy az európai típusengedély megszerzése drága, de emellett a szállítási költség, és a kedvezőtlen dollár-euró keresztárfolyam is felfelé hajtja a költségeket. Ráadásul a Geiger évente legfeljebb néhány száz autó eladásával számolhat, és nyilván nem kezdene a kockázatos vállalkozásba, ha nem remélne tőle hasznot.
A Viper a Chrysler számára nem hoz közvetlen nyereséget, viszont a gyártó presztízse szempontjából kulcsfontosságú típus. Így viszont csak azokon a piacokon érdemes kínálni, ahol a Dodge márka jelen van, másutt minden szempontból csak veszteséget termel. Ráadásul a Fiat Európában az Alfa Romeo és a Maserati sportkocsijainak felfuttatásában érdekelt, a Viper viszont ezeknek jelentene konkurenciát.