Lesz új Renault, ha elegen lájkolják?
A Renault iszonyatos összeget pancsolt már el a villanyautó-fejlesztésre, villanyos kiskocsijuk, a Zoe ennek ellenére messze nem fogy úgy, ahogy szeretnék. Most arról kérdezik a népeket, hogy jobban szeretnék-e az autót más karosszériával.
A Zoe egész formás kiskocsi, méretben valahol a Clio és a Twingo közt helyezkedik el. Ötajtós karosszériája célszerűnek tűnik, mégsem különösebben népszerű, hisz kizárólag elektromos hajtással kapható, ezért még a 7000 eurós állami támogatással együtt sem különösebben olcsó a maga 13 700 eurós árával és a villanyszámlán felül fizetendő akkumulátor-bérlési költséggel együtt. Eddig a legjobb hónapban 2530 példányt adtak el belőle, így a Renault keresi a megoldást a gyártás felfuttatására. Talán korai még aggódni, hisz múlt decemberben kezdődött a forgalmazás, de a Renault feldobott egy ötletet a Facebookon: mi lenne, ha készítenének egy kétajtós kabrió változatot.
Azt persze nehéz megmondani, hogy komolyan gondolják-e a dolgot, vagy csak azért vetették fel az ötletet, hogy megpróbálják életben tartani a típus iránti érdeklődést. Mi ez utóbbira tippelnénk, hisz egy ilyen nyitott változat elkészítése évekig tart és euró-százmilliókba kerül, miközben egy újabb változattól legfeljebb az eladások megduplázódását várhatják. Ez viszont legfeljebb évi 20 ezer autót jelentene, és ekkora mennyiségért aligha éri meg egy új típusváltozatot fejleszteni.
A Zoe a villanyautók mezőnyének talán legígéretesebb tagja – végülis van kézzel fogható használati értéke, és nem megfizethetetlenül drága, de a viszonylag kis hatótávolság és az akkubérlet jelentős – egy hagyományos modell havi üzemanyagának árához mérhető – költsége nem épp vevőcsalogató. Ráadásul olyan országokban, ahol nincs rá támogatás, az átszámítva 6 millió forint körüli ár sem számít épp kedvezőnek egy városi kisautóért.