Mad Max-nek is annyi
Ausztrália volt a nagy, mégis megfizethető hátsókerék-hajtású autók utolsó menedéke, miután az 1990-es években lényegében kipusztultak Észak-Amerikában, tíz évre rá pedig Európában is. A Ford Falcon és a Holden Commodore azonban megmaradt az ötödik kontinensen, sőt, ez utóbbi Észak-Amerikába is visszatért, előbb Pontiac G8, majd Chevrolet SS néven. Most azonban olyan hírek érkeznek, hogy mindkét amerikai vállalatóriás kihúzza a dugót Ausztráliában.
A Ford esetében az ok egyértelmű: öt év alatt mintegy 600 millió dollár veszteséget hozott az ausztrál részleg, és ennek több mint a negyedét szenvedték el tavaly. A problémát az erős ausztrál dollár jelenti: így a helyi gyártás drága, exportra pedig gondolni sem érdemes. Az ausztrál Falcont egyébként sem vitték külföldre, csak a helyi piacra számíthattak, de úgy néz ki, Ausztrália nem tart el egy helyben tervezett és gyártott önálló típust.
A Falcon gyártása 2015-ig folyik tovább, ekkor egyszerre tűnik el a nagy, hátsókerék-hajtású modell és zár be a Ford helyi gyára. Ha minden igaz, a Holden Commodore egy évvel tovább húzza majd, de úgy hallani, 2016-ban ugyanerre a sorsra jut. Persze akadnak még összeszerelő üzemek Ausztráliában, de más gyártó nem fejleszt önálló modelleket erre a piacra, így három év múlva lényegében megszűnik az ausztrál autógyártás jellegzetes, önálló arculata.