Nem lesz több Freelander
A Freelanderrel a Land Rover annak idején új útra lépett: ez volt az első alváz nélküli modell a kínálatban, és egyben az első, amely jobb volt aszfalton mint terepen. A típusnév azonban úgy néz ki, elkopott, így az utód már Discoveryként érkezik.
A váltás oka alighanem az, hogy a Freelanderrel szemben a Discovery név még mindig jól cseng – Nagy-Britannia legnépszerűbb autója is volt az első generáció – olyannyira, hogy egyfajta márkanévvé szeretnék tenni. Így lesz a nagyobb Discovery, az azonos nevű aktuális modell utódja, és a kis Discovery amely jövőre érkezik a Freelander helyére. Ettől várják, hogy a kisebbik modell legalább hasonlóan népszerűvé váljon, mint nagyobb testvére, vagy a cégcsoport jelenlegi bestseller, a Range Rover Evoque. A két modell közt persze jelentős lesz az eltérés. A nagy Disco a Range Rovernél már bevezetett PLA jelzésű alumínium padlólemezre épül majd, míg a Freelander-utód továbbra is önhordó acélkarosszériára épül. Ezt szánják a megfizethető, célszerű modellnek a kínálatban, és azért, hogy minél szélesebb réteg számára legyen vonzó, kétféle kivitel is készül: a rövidebb öt, a hosszabb hét üléssel.
Úgy hallani, az ősmodell, a Land Rover Defender utódlása is másképp valósulhat meg, mint korábban hallani lehetett. A DC100 tanulmányhoz hasonló kisméretű és olcsó divatmodell kifejlesztésének kérdése lekerült a napirendről, de a jelenlegi Defendernek mennie kell 2015-ben, hisz már semmilyen biztonsági szabványnak nem felel meg. A megoldás állítólag az lesz, hogy az új Defendert is a drága PLA alumínium struktúrára építik, így a fejlesztés nem lesz olyan drága, mintha új alapokat kellene tervezni a terepjáróhoz, viszont az autóból egy-egy példány várhatóan drágább lesz, mint eddig. Ez nem a legjobb lehetőség a Land Rover számára, hisz így vásárlókat veszthet a Toyotával szemben, amely lényegében az utolsó komoly szereplője a munka-terepjárók piacának.