Napokkal az után, hogy a BMW leplezte a teljesen megújult X5-öst, bemutatkozott az X5 M Sport és a nagy teljesítményű dízelváltozat, az X5 M 50d.
Nem kellett sokáig várni, hogy újfent a BMW SUV-ja legyen a fő autós téma a nyár előtti hírcsendben. A németek jól időzítettek, így mire éppen lecsendesedhetne a harmadik generációs X5 körüli felhajtás, az M Sport és az M 50d egy ideig még fenntartja az érdeklődést.
Az új X5 M Sport egy széles nyílással indít az orron, ahonnan az erős küszöbök vezetik át a szemet a hátsó lökhárítóhoz és az integrált diffúzorhoz. Az aerodinamikai készlet megadja a várt sportos megjelenést, a lendületesebb vezetést pedig az adaptív M felfüggesztés, dinamikus lengéscsillapító-szabályozás és a sportos légrugók segítik.
Az autó 19 felniken áll, de kérhető hozzá gyári húsz colos is. Belül Alcantara- és bőrülések, egyedi kulcstartó, multifunkciós bőrkormány és sok M-es plakett jár a SUV-hoz.
A sportutóművet az M 50d is megkapja. Ennek háromliteres hathengeres dízele 381 lóerőre képes, 740 Nm nyomatékát pedig kétezres fordulaton adja le. A nyolcfokozatú automataváltóval 5,3 másodperc alatt van nulláról száz kilométer/órán, s emellé a gyár gyanúsan alacsony, 6,7 literes fogyasztást ígér száz kilométerre.
Az új X5-ös novembertől lesz kapható világszerte, az M-változatok pedig várhatóan kevéssel később érkeznek a piacra.