Eredetileg szükségmegoldásnak született, de aztán már egyedi megjelenésével vonzotta a vásárlókat az eredeti 911 Targa. A hátsó ablakpanel és az ülések feletti tetőrész eltávolításával majdnem kabrióvá alakítható, eltekintve a kosárfül-forma vaskos bukókerettől. Az 1960-as évek közepétől hívták ezt a karosszériaformát Targának a Porschénél, de az utóbbi években már egy másik elképzelést valósítottak meg ezen a néven. Most azonban úgy tűnik, a Porsche visszatér a gyökerekhez.
Mire megszokhattuk, hogy a Targa valami mást jelent – az előző, 997-es számú 911-es generációban egy különleges, háromajtós, a harmadik ajtóra rácsúsztatható üvegtetős verziót neveztek így – addigra meg is jön az aktuális, 991 Targa a régi recept szerint. Legalábbis erre utalnak a kémfotók, amelyeken egy festéssel Cabriónak álcázott autó látható, de jól kivehető a fémszínű bukókeret és a hátsó panoráma-ablak is. Az az érdekes, hogy az új karosszériának ugyanolyan jól áll az óriási hátsó ablak, mint távoli elődeinek.
A Porsche láthatóan nagyon egyenletesen osztja be az egyes 911 változatok bemutatását. Éveken át, lassanként leplezik le a zárt és nyitott, szívó- és turbómotoros, utcai és versenyváltozatokat. A Targát állítólag novemberben lehet majd először látni a Los Angeles Auto Show-n, ami érthető is: manapság ismét Észak-Amerika a Porsche legjobb piaca, különösen a nyitható tetejű változatoké.