Szupertakarékos sportkocsi a VW-től?
A Volkswagen alapvetően önrelkámozási célból építette meg az 1 literes fogyasztású autót, amelyből néhányat gyártanak is, de úgy hallani, a koncepció drasztikus leegyszerűsítéséből valami sokkal érdekesebb születik a közeljövőben.
Az XR1 néven emlegetett típus egy nagyon takarékos sportkocsi volna – legalábbis így szerepel a manapság hallható pletyákban. Állítólag elhagyják belőle az olyan méregdrága megoldásokat, mint a magnéziumváz vagy a nagy kapacitású Li-ion akkumulátor vagy a visszapillantó kamerák, és az autó szélességét is megnövelnék, hogy két fő kényelmesen elférjen egymás mellett. Ami marad, az az ultra-áramvonalas forma, az alacsony súlyra való törekvés, a sok karbonszálas műanyag karosszériaelem és a dízelmotor. A becslések szerint így az XR1 fogyasztása még mindig 3 liter körül, vagy akár az alatt maradhat, ami egyáltalán nem rossz, ha azt nézzük, hogy a villanyautó-üzemmód használata nélkül a lényegében megfizethetetlen XL1 sem éri be 2 liter gázolajnál kevesebbel száz kilométeren.
Ha igaz, a VW sportkocsiként próbálja majd eladni az XR1-et, amely aligha kap 200 lóerőnél erősebb motort, de így is elérheti majd a 300 km/h-t, és ha sikerül alacsonyan tartani a tömeget, gyorsulni is hasonlóan jól tud majd, mint egy Porsche 911-es. A nagy végsebesség persze önmagában aligha lenne elegendő, de egy jó futómű és fékrendszer mellett a spór-sportkocsi akár élményautónak is megfelelhet.