A képeket ugyan a gyár adta ki, de ezen kívül semmilyen részletet nem árultak el a nyolcfényszórós gépről, sőt, a részleteket is igyekeztek eltüntetni némi örvénymintás álcafóliával. Néhány fontos részlet azonban enyiből is kiderül.
Ilyen például, hogy a Porsche prototípusa zárt lesz, és vonalvezetésében nem nagyon különbözik majd a jelenlegi Le Mans prototípusok sémájától, ami az elmúlt tíz-tizenöt évben egyébként nem sokat változott. Jellegzetes részlet a lámpákon kívül csupán az autó orrában kialakított légbeömlő, bár ez alapján elsőre Aston Martinnak néztük volna. A szerényen csak Porsche LMP1 prototípusnak nevezett gép műszaki részleteiről egyelőre nem tudunk sokat, de sokan úgy vélik, hogy itt is a 918 Spyderéhez hasonló benzin-elektromos hajtásláncot használnak majd, szemben az Audival, amely továbbra is dízelmotoros gépekkel indul a hosszú távú versenyeken.
Korábban úgy tűnt, a Porsche érkezésével az Audi kivonul a hosszú távú versenyzésből, de úgy tűnik, erről egyelőre szó sincs. Házon belüli verseny lehet, mint abban a néhány évben, amikor a szintén a VW csoporthoz tartozó Bentley indult az Audival együtt Le Mans-ban. Ha pedig így lesz, az nem udvariaskodásból áll majd, a németeket ismerve. Az Audi az elmúlt bő évtizedben példátlan módon uralta az LMP1-es kategóriát, de a Porschének is hatalmas a tapasztalata. És nem csak a 70-es és 90-es évek közti győzelemsorozatra érdemes gondolni, de a Spyder RS-re is, amely 2005 és 2010 között a legjobb LMP2-es versenyautó volt.
A látszat ellenére egy Porsche-Audi párbaj a Volkswagen csoportnak is jó, hisz bár így dupla költségen vesz részt a versenyeken, két ilyen nagy név összecsapása komolyabb érdeklődést generál – és így növeli a versenyzés reklámértékét – mint ha az Audi érdemi ellenfél nélkül letarolt volna még három-négy bajnoki címet. A Porsche versenyautónak ebben a szellemben semmi köze az Audiéhoz, legfeljebb adatokat kaptak a testvérmárkától, terveket nem. „A mérnökök tiszta lappal kezdhették a munkát, így számos új, izgalmas technológiát láthatunk majd működés közben. Ezek egy része később az utcai autók fejlesztését is segítheti” – mondta Mathias Müller, a Porsche vezérigazgatója.
Egyelőre két pilótát szerződtetett a Porsche: a fiatal német Timo Bernhardot, aki az Audi junior csapatával már nyert Le Mansban 2010-ben, és Romain Dumast, aki korábban már dolgozott a Porschének, és nagy tapasztalatokkal rendelkezik. Ők azonban inkább tesztpilótának tekinthetők, akik segítenek gyors és megbízható autót építeni a jövő nyáron esedékes első éles bevetésig. Szinte biztos, hogy a Porsche is legalább két autót indít majd, azaz legalább hat versenyképes pilótára lesz szükségük a gyors autó mellé.