Megjött a hétüléses Fiat 500

2013.06.19. 13:43

A korábbi elnagyolt látványtervek után, megjelentek az első gyári fotók a Fiat új hétszemélyes egyterűjéről, az 500L Livingről, ami a nagycsaládosoknak is elhozza a retrómini szellemiségét.

A Fiat 500-ról alkotott képünk sokat változott azóta, hogy az olaszok 2007-ben feltámasztották. A Punto alapjaira épült 500L-nél már egyértelmű volt, hogy a stílusjegyek és a név újrahasználása elég lehet más szegmensek meghódítására, az 5+2 üléses 500-as viszont a lehető legtávolabb áll attól a szellemiségtől, amit a városi kisautó egykor képviselt.

A legnagyobb 500-as neve a korábban halottakkal ellentétben nem XL lesz. Néhol L Living, míg egyes piacokon MPW (Magic Purpose Wagon) néven fut majd. A nagycsaládosoknak szánt egyterű az 500L-nél 210 milliméterrel lesz hosszabb, a tető csúcspontja pedig 10 millimétert emelkedik attól. A 435 centiméteresre nyúlt autó a piac legrövidebb három üléssorosaként érkezik, de a hátsó túlnyúlással – döntött hátsó sor mellett – 638 literesre nőtt csomagtér így is tekintélyes.

Úgy tűnik, a Livingben műszakilag semmi komolyabb újítás nem várható, hisz' bevezetésekor motorkínálata az  L-ben már megismert felhozatalt kapja, ami egy 1,4-es és egy 0,9-es turbós benzinest, és egy 1,3-as, valamint egy 1,6-os turbódízelt jelent. Ezek közül egyedül az 1,3-as dízeles lesz az, ami automata sebességváltóval is kérhető.

A személyre szabhatóság ma már a nagycsaládos autók piacán is fontos, ezért az L Living tizenkilenc féle fényezéssel, tizenöt különböző alufelnivel és hatféle kárpitozással lesz variálható. A hétszemélyes 500 Szerbiában készül, Olaszországban pedig már júliustól rendelhető lesz. Hozzánk ősszel érkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.