Egy íratlan autógyártói szabály szerint soha ne tervezz lányos autót. Elveszted a potenciális vásárlók legalább felét – azt, amelyik többet ad az autójára. Ám a szabályokat néha meg lehet szegni, ahogy most a Suzuki is tette.
Az Alto Lapin sorozatot eleve annak a rétegnek szánják, amely nem elégszik meg a ma jellemző lenyalt jégkrémre emlékeztető kisautó-formákkal. A szögletes kiskocsi a japán retró-autóépítés egyik igazán sikeres képviselője – a vadiúj Lapin Chocolat viszont másik réteget céloz. Igyekeztek úgy átalakítani, különösen szemből, hogy inkább tűnjön aranyos, nagy szemekkel bámuló házikedvencnek, mint emberszállító gépnek, a belső teret pedig próbálták stílusossá és vidám hangulatúvá tenni, úgy, hogy közben meghagyják az egyszerűségét és könnyű használhatóságát.
Mivel az adókedvezményt élvező Kei kisautók közé tartozik, a Chocolat nem túl nagy, de a függőleges oldalfalakkal és szélesre tárható ajtókkal kihozták belőle, amit lehetett. A műszaki tartalma az ilyen kiskocsiknál szokásos 660 köbcentis háromhengeresből áll, amely ezúttal 54 lóerős – ehhez csatlakozik az egyszerűen használható fokozatmentes automata váltó. Motorból és váltóból ugyan nincs választék, viszont, ahogy a japán kiskocsik többsége, a Lapin is rendelhető állandó összkerék-hajtással az egyszerű fronthajtás helyett.
A Chocolat, ahogy az ilyen kiskocsik esetében már megszokhattuk, csak Japánban lesz kapható. A stílusos csöppségért átszámítva kerek 3 millió forintot kérnek, ami egy ekkora autóért Japánban sem kevés.