Nem lesz több Citroen C3-as
A Citroen ötajtós kiskocsija a PSA belső átalakulásának esik áldozatul. A helyére egy olcsó, kifejezetten népautónak szánt modell érkezik, amelyről már a legendás 2CV szellemi utódjaként beszélnek. A váltás azt a célt szolgálja, hogy ésszerűbben osszák el a piacot a Peugeot és a Citroen között.
Az elképzelés az, hogy a Peugeot lesz a drágább, igényesebb márka, míg a Citroen ötletes, de olcsóbb modellek gyártásába kezd. Ugyanakkor a Citroen minőségi DS sorozatát meghagyják, így a márka nem válik a Dacia riválisává. A C3 leváltása ennek a folyamatnak az első lépése lehet: az új típus, amelyet egyelőre E-Cube néven emlegetnek házon belül, várhatóan 2014-ben mutatkozik be, és ha hihetünk az eddig kiszivárgott információknak, sokkal formabontóbbnak szánják, mint az elődjét.
A C3 maga is a Citroen egy korábbi megújulási hullámának első eredménye volt: gömbölyü formájával 2002-ben lényegében véget vetett a márka legunalmasabb korszakának. A 2009-ben bemutatott második generáció valamivel kevésbé jellegzetes, és bár minőségben sokat javult az elődjéhez képest, messze nem olyan sikeres, mint az volt. Így nem csoda, ha a franciák korai leváltása mellett döntöttek.