A gyártáshoz nagyon közeli koncepciót már láttuk takaratlanul, most mégis egy álcázott prototípust fotóztak az X4-esből. A tesztelt autóról egy-két korábban látott elem hiányzik ugyan, de a forma minden jel szerint végleges.
A kémfotókat nézve a fényszórók és a kerekek változtak az autón a gyári képekhez képest, de utóbbi valószínű a hiányzó diffúzorral és a korábbi kipufogóval együtt csak a tesztút erejéig tűnt el – bár amíg a nagyobb felni egész biztosan benne lesz a kínálatban, a kétoldali kivezetésről úgy tűnik, lemondtak. A forma lényegében maradt olyan, amilyennek a koncepción megismertük.
A BMW-nek bejött, amikor a 2008-ban bemutatott X6-ossal elkészítették minden idők első kupé-tetős SUV-ját, az X4-es pedig sok egyéb más jellemvonás mellett (például a szinte egyenesre csapott farrész) ezt is megkapja majd a nagyobb testvértől. A forma rokon, méretben viszont kijönnek a különbségek: az X4 mintegy 23 centiméterrel rövidebb (4,65 méter), hét centiméterrel alacsonyabb (1,62 méter), és héttel szélesebb (1,92 méter) az X6-nál.
Egyelőre nem tudni, miként érinti majd az európai forgalmazást hogy az X4-es a BMW dél-karaloniai üzemében, Spartanburgben készül majd. A gyártás mindenesetre biztosnak tűnik, ahogy az áprilisi beharangozót és ezt a közúti tesztet látva az sem kétséges, hogy az új SUV legkésőbb jövőre megérkezik.