A lekvár tovább mélyül Európában
Az autóeladások nagyon pontosan mutatják egy-egy régió gazdasági állapotát. Európában az elmúlt két évben zuhantak, mint a kő, és a Renault-Nissan vezére szerint a következő két évre nézve sincsenek sokkal jobb kilátásai az autóiparnak.
Carlos Ghosn, aki a Renault, a Nissan és a Lada elnöke is, érthető módon komolyan foglalkozik az európai autópiac helyzetének alakulásával. Így nyilván van alapja annak amit a napokban nyilatkozott: azt mondta, a következő két évben nemigen várható javulás. „Azt gondolom, 2014-re és 2015-re az a legjobb kilátásunk, hogy az eladásaink stabilan megmaradnak az idei szinten. Ám reálisabban nézve a helyzetet valószínűbb, hogy további csökkenést látunk majd, ha nem is olyan mértékűt, mint eddig.” – fogalmazta meg várakozásait Ghosn. Meg is indokolta, mi vezette erre a következtetésre: azt mondja, a növekvő munkanélküliség miatt tovább zsugorodik a potenciális vásárlók köre.
„Nem ringattuk magunkat abba az illúzióba, hogy egyszerű lesz az átalakítás Európában. Mindent meg kell tennünk, hogy a változó körülményekhez igazítsuk a működésünket.” – magyarázta az elnök, aki annak idején a Nissannál szerzett magának hírnevet azzal, hogy a japán céget néhány év alatt ismét nyereségessé tette. Ghosn szerint a legnagyobb baj az, hogy nem látszik, mitől indulhat újra növekedésnek a piac, hisz a kereslet csökkenése újabb elbocsátásokhoz, ami ismét csak árt a keresletnek, és a folyamatot nemigen fékezi semmi.
A Renault-Nissan mindenesetre próbál javítani a helyzeten, például azzal, hogy a Micra gyártását visszahozzák Európába, de ha minden gyártó hasonlóan cselekedne, akkor sem változna sokat a helyzet a következő egy-két évben, hisz a pozitív változásoknak is idő kell, mire kifejtik a hatásukat.