Bár az Opel sok fejfájást okoz a General Motorsnak, úgy néz ki, ismét nekifutnak, és megpróbálják jobb formába hozni a márkát. Nem csak gazdaságilag, vizuálisan is.
A szeptemberi Frankfurti Autószalonra készítettek egy tanulmányt Monza néven, amely teljesen új stílust képvisel – a gyáriak szerint ez már azokat a részleteket viseli, amelyek a következő évek Opeljeit is meghatározzák majd. Egyelőre csak két elölnézeti képet mutattak a típusról, de így is látszik, hogy az Opelnél is kezdenek lejönni a sematikus szappantartó-dizájnról, amely az elmúlt huszonegynéhány évet jellemezte. Szemből van valami az autóban, ami az új Mazdákra emlékeztet, de ha akarjuk, beleláthatjuk a 70-es évek cápaorrú Rekord kupéját is. Mindenesetre nem sok közös pont maradt az olyan modellekkel, mint az Astra vagy az Insignia: élesebb vonásainak köszönhetően a Monza inkább tűnik eltévedt Mercedes kupénak.
Nem véletlen, hogy az Opel már most elkezdte mutogatni a típust, hiszen nagyon fontos szerepet szánnak neki. Ezzel próbálják majd felmérni, hogy a közönség hogyan fogadja a formatervezők legfrissebb elképzeléseit. A formaváltást emellett alighanem a márka átpozícionálásával is összekötné a GM: ismét olyan pletykákat hallani, hogy megpróbálnak az Opelből luxusmárkát faragni, nagy, hátsókerék-hajtású modellekkel. Így a Mercedes és a BMW kihívója is lehetne az Opel, míg az olcsó tömeggyártmányok forgalmazásának feladatát a Chevrolet-re bíznák.
Ez elég kockázatos húzás: ha elrontják, könnyen vásárlók nélkül maradhat mind a két európai GM márka. Ha viszont sikerül jól felmérni az igényeket és lehetőségeket, azzal nagyot is nyerhet a vállalatcsoport. Így szinte biztos, hogy hosszú, soklépcsős kampányt tesznek majd a Monza mögé, akkor is, ha végül ebben a formájában nem valósul meg a típus, hisz így hozhatják ki a tanulmányautóból a legtöbbet.