A Jaguar az idén is egy különleges autóval készül a Goodwood Festival of Speedre, amely Nagy-Britanniában biztosan, de talán a világon is a legnagyobb, kifejezetten sportkocsik köré szervezett rendezvénye. A Project 7 a gyári tervezőgárda munkája, amely a vadonatúj F-type-on alapszik, de igyekeztek úgy átalakítani, hogy a Jaguar legsikeresebb versenyautóira emlékeztessen az 1950-es és 60-as évekből.
A példakép a D-type volt, a Jaguar talán legjellegzetesebb, és egyik legsikeresebb versenyautója: onnan származik a sofőr mögötti áramvonalas idom, amelytől a Project 7 a fél évszázada épített sportkocsi-prototípusokat idézi. Ám nem ez az egyetlen eltérés a széria F-type-hoz képest. Alacsonyabb szélvédőt, új első lökhárítókat, nagyobb hűtőrácsot és számos karbonszálas műanyag elemet kapott az autó. Került rá egy hátsó légterelő, és 20 hüvelykes felnikre szerelt Pirelli P Zero gumiabroncsok. A belsejét is úgy alakították át, hogy alkalmasabb legyen akár versenypályán való használatra is. Karbon-héjas versenyülést kapott négypontos biztonsági övekkel. Az utasoldalra nem került ülés, itt egy sisaktartót helyeztek el.
A motorja a Jaguar 5 literes V8-asának eddigi legerősebb változata, az XKR S típusból ismert 550 lóerős kivitel, ami nyolcfokozatú automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Így a tető nélküli együléses igazán gyors: 4,2 másodperc alatt eléri a százas tempót, és akár 300 km/h-val is haladhat. A teljesítmény ellenőrzött átviteléről elektronikusan vezérelt differenciálzár gondoskodik. Természetesen a futóművet és a fékrendszert is a pályán jellemző igénybevételhez igazították.
A Project 7 elsősorban arra készült, hogy emléket állítson a Jaguar dicsőséges múltjának: a márka 1951 és 1990 között hét alkalommal győzött Le Mans-ban, innen a névben szereplő szám is. Ám ha már elkészítették a formás versenygépet, amely a mai formulákban amúgy aligha indulhatna, a cég egyik vezető munkatársa rajthoz áll vele Goodwoodban a fesztiválhoz kapcsolódó hegyi versenyen, hisz ott nincsenek túl szigorú szabályok.