Korábban már írtunk a klímaberendezésekkel kapcsolatos új EU szabályozás okozta konfliktusról , ám mostanra csúnyán elmérgesedett a helyzet. A Mercedest, amely nem hajlandó a bevált R134a-tól eltérő hűtőközeget használni saját autói klímaberendezéseiben, Franciaországban már eltiltották egyes típusai forgalmazásától.
A szabály szerint azokban az autókban, amelyek a típusengedélyüket 2011 január 1-e után kapták, már nem használható a régi klímagáz, a jelentős fluor-tartalmú R134a. Léteznek ugyan más hűtőközegek is, amelyeket a gyártók használhatnának, de ezek alkalmazásához alaposan át kell tervezni az autók klímaberendezéseit. Egy kivétel van, az R1234yf jelzésű hűtőközeg, amely azonban a Mercedes szerint különösen gyúlékony, így a német gyártó nem hajlandó az autókba tölteni.
Léteznek persze kiskapuk, amelyekkel a szabályozás ideig-óráig kikerülhető. Egy ilyet alkalmazott a Mercedes az új S osztály, a W222-es esetében. Ebbe is R134a-val töltött klímaberendezés kerül, de mivel a típusengedély kérelmezésekor az új S osztályra a régi, a W221-es felújított változataként hivatkozik a gyártó – hisz a két autó műszaki alapjai részben azonosak – ebbe a hatóság nem köthet bele. Az olyan, az utolsó csavarig új modellek esetében azonban, amilyen az A, B vagy SL osztály, ez az út nem járható, így fordulhat elő, hogy az R134a-val töltött klímaberendezés miatt ezeket a modelleket Franciaországban már nem engedik forgalmazni, és az aktuális jogszabályok szerint az EU más országaiban sem szabadna eladni ilyen modelleket. A Mercedes ugyan engedélyt kapott a német hatóságoktól, de ezt Franciaországban nem fogadják el.
Természetesen nem csak a Mercedesnek okoz gondot a régi klímagáz leváltása, de más gyártók ellenszegülés helyett inkább a probléma megoldására törekedtek. A VW csoport például egy másik, legálisan használható hűtőközeget alkalmaz, az R774 jelűt, amely ugyan nem gyúlékony, de az alkalmazásához azonban módosítani kellett a klímaberendezéseket. Az az érzésünk, hogy előbb-utóbb a Mercedesnek is alkalmazkodnia kell az EU jogszabályaihoz, ha nem akarja teljesen elveszteni európai piacait.