Itt az első kilencsebességes váltó
Körülbelül fél éve villantotta fel a Range Rover az Evoque 9 sebességes prototípusát, de az nem került gyártásba. Aki viszont nem tud enélkül élni, azt a Mercedes tárt karokkal fogadja az aktuális E osztály 350 BlueTec kivitelével.
Nem tudni, hogy a Mercedes csak a presztízstartalom, vagy a hatékonyság növelése miatt döntött a kilencedik sebesség mellett. A fokozatok szaporításának egy a takarékosságra kihegyezett modellben még akár értelme is lehet, de nem feltétlen célszerű. Ha viszont tényleges fogyasztáscsökkenést eredményez, akkor viszont kérdés, hogy nem kerül-e annyival többe a gyártónak - így a vevőnek - megépíteni, hogy valaha is megtérüljön. Ahogy arra nem olyan rég a ZF igazgatója Stefan Stormer rávilágított, a hétsebességes váltó hatékonysága már szinte eléri az elméleti csúcsértéket.
A fokozat-háborút annak idején a Mercedes indította, az ő hétsebességesükre válaszul hozta ki a Lexus a nyolcfokozatút, és a BMW követte a példáját. Nem kell azonban sokat várni, hogy megjelenjen a tizedik sebesség, a Hyundai 2015-ben tervezi ennek bemutatását. Az Európai Unió egyre szigorodó kibocsájtási normái ugyan indokolttá teszik a sokfokozatú váltókat, de az is elképzelhető, hogy ebben a kategóriában – a hengerszámokhoz hasonlóan – csak a presztízstartalomról van szó.