A McLaren az évek során számos autógyárral működött már együtt, és nem csak a versenypályán. Most úgy tűnik, megpróbálják a Hondával elmélyíteni friss kapcsolatukat: lehetséges, hogy közösen fejlesztenek majd utcai sportkocsit.
Martin Whitmarsh, a McLaren F1-es istállójának csapatfőnöke nyilatkozott a Hondával kapcsolatos tervekről, és a szavaiból az derül ki, hogy nem csupán versenymotor-szállítóként számítanak a Honda segítségére. „A szerződésünk egyelőre ugyan tisztán az F1-re vonatkozik, de szívesen osztanánk meg autóipari technológiánkat, ez nem titok. Az utcai autóinkat egyelőre teljesen önállóan fejlesztjük, de a Honda valószínűleg jó együttműködő partner lenne.” Ugyanakkor azt is egyértelművé tette, hogy ha lesz is közös fejlesztés, azzal csak évek múlva találkozhatunk. „A 12C még jónéhány évig a kínálatunk gerince marad, a P1-est épp csak bemutattuk, és a P13 fejlesztése is a végső fázisánál jár. Így évek múlva válhat aktuálissá egy ilyen együttműködés.”
A McLaren Honda házasság sorsa persze azon múlik, hogy az F1-ben hogy megy majd a közös munka. Az 1988 és 1992 közti közös időszak ugyan kellemes emlék – négy bajnoki cím öt év alatt szinte példa nélküli a sportágban – de a Honda saját csapatával korántsem volt annyira sikeres a közelmúltban. Egy ilyen együttműködést pedig a siker tart össze.
Ha a lehetőségeket nézzük, a McLaren és a Honda valóban egy picit későn talált egymásra. A briteknek évekkel ezelőtt nyilván nagyon jól jött volna a segítség, de mostanra lényegében összeállt a háromtagú modellpaletta. Ugyanakkor a Honda is csaknem készen van az NSX utódjával, így aligha szorul segítségre. Az persze nem kizárt, hogy készül majd egy McLaren által hangolt NSX, vagy akár egy NSX alapú McLaren típus, de ha lesz is efféle közös munka, az évtized közepe előtt aligha lesz bármiféle kézzelfogható eredménye.