Megjött az új Hyundai népautó
A koreai gyártónál a minőségjavulás folyamatos volt az elmúlt években, de a kisautók kategóriájában mégsem volt igazán sikeres a Hyundai. Az i10-es nem volt rossz, de fantáziátlan, már-már személyiség nélküli megjelenése miatt mégis háttérbe szorult. Az új generáción azonban látszik az igyekezet: valami érdekesebbet próbáltak készíteni.
Egyedinek azért most sem neveznénk az i10-est, legalábbis az első gyári fotókat látva, viszont az új formaterv legalább megfelel az aktuális divatnak. Felfelé csúcsosodó oldalablak-sorával, határozott éleivel, hátsó panoráma-ablakával és nagy, agresszív első légbeömlőjével a nagyobb Hyundai modellek jellegét viszi tovább, persze kicsinyített formában. Érezhetően nőtt az i10, a hossza 8, a szélessége pedig 6,5 centivel több az elődjénél, a magasságából viszont 5 centit faragtak, így elmúltak az előző modell fura, keskeny hatású arányai. A maga 3,66 méterével azonban még nem lóg ki a kategóriából az új modell. A csomagtér mérete 252 literre nőtt, ami ebben a kategóriában nem rossz – kínálnak kisautót száz literrel kisebb csomagtérrel is – és a gyáriak szerint a lábtér a szegmens legjobbja, négy, 190 centi alatti felnőtt kényelmesen elfér az utastérben.
Úgy tudjuk, a motorválaszték viszont semmit nem változik: ezres háromhengeres és 1,2 literes négyhengeres benzinesek közül lehet majd válogatni. Azt egyelőre nem tudni, hogy az 1,2 literes, háromhengeres mini-dízellel is elérhető lesz-e a legkisebb Hyundai, és ha igen, itthon kapható lesz-e ez a változat, amely mind közül a legtakarékosabb lehetne. Az i10-eshez elérhető lesz néhány, a kategoriában nem épp megszokott extra: automata légkondicionálóval, fűtött ülésekkel és kormánykerékkel, bőr kárpitozással és függönylégzsákokkal is megrendelhetik a majdani vásárlók.
Az új i10-es élő bemutatóját a Frankfurti Autószalonon tartják szeptember közepén, a gyártás pedig a törökországi Izmitben folyik majd, az i20-asé mellett.