A Mercedes a júliusi eladási adatok alapján jó tempóval dolgozza le korábban összeszedett hátrányát a konkurenciával szemben. A cég eladásai 20%-ot nőttek az előző évhez képest, míg a BMW 14, az Audi pedig 10%-os javulást mutatott. A jó szereplés a fronthajtású típuscsalád mellett a felújított E osztály iránti keresletnek köszönhető.
Ahogy bővül az új, elsőkerék-hajtású Mercedes típuscsalád, úgy nő a kereslet is. Mostanra három modell, az A, a B és a CLA osztály kapható – nyilván ennek köszönhető, hogy 2012-höz képest megduplázódott a megrendelések száma. Ehhez képest az E osztály 26%-os növekedése nem tűnik jelentősnek, bár a nagyobb autókon a Mercedes sokkal többet keres, mint a kisebbeken. Az egyértelmű, hogy a modellpaletta alsó felének frissítésével és bővítésével a Mercedes most egy kis helyzeti előnyhöz jutott a konkurenciával szemben, bár azt nehéz megmondani, hogy ez meddig tart majd. A luxusautó-gyártók között öldöklő verseny van, és a BMW már nincs messze attól, hogy elkezdje sorban leleplezni saját fronthajtású modelljeit, amelyek közül az első várhatóan egy, a B osztállyal méretre szinte azonos jármű lesz.
A Mercedes persze még maga sem lőtt el minden puskaport. A fronthajtású platformra legalább még egy autót építenek, a GLA néven emlegetett kompakt hobbiterepjárót, sőt, egy kétajtós kabrióról is hallani. Az azonban csak egy-két év múlva derül ki, hogy az új modellcsaláddal sikerül-e magasabb szinten stabilizálni a cég eladásait, vagy a növekedés csak az újdonság erejének köszönhető átmeneti állapot.