Feltámad a legdögösebb Suzuki?
A Suzuki autós részlege elsősorban kedvező árú kisautóiból él, de volt egy érdekes kíruccanásuk a sportkocsik világába. A Cappuccino egyike a legkisebb szériagyártású roadstereknek, amelyet valaha kapni lehetett, és bár már rég nem kapható, kialakult körülötte egyfajta kultusz. Nem csoda, hogy felmerült a típus utódlásának lehetősége.
A legújabb pletykák szerint a Suzuki maradna a bevált receptnél: az új Cappuccino orrmotoros, hátsókerék-hajtású típus lenne, 660 köbcentis háromhengeres turbómotorral. Az eredeti modell motorja ugyan csak 64 lóerős volt, de a 725 kilogrammos autót így is meglehetősen fürgévé tette. Az új változat kifejlesztéséhez állítólag igénybe vennék egy másik gyártó segítségét – felmerült a Caterham neve, amely saját alapmodelljéhez épp a Suzuki kis háromhengeres motorját választotta.
Azt nem tudni, hogy a Suzukinál globális modellnek szánják-e az új sportkocsit, vagy elődjéhez hasonlóan elsősorban a japán piac igényeinek megfelelően alakítják ki a koncepciót. Az előző Cappuccino megfelelt a Japánban adókedvezményes Kei kategória szabályainak, ám az ezzel járó kis méretek miatt külföldön korlátozottak voltak a lehetőségek az eladására. Ám elképzelhető, hogy az utód nagyobb és tágasabb típus lesz, amely a szigetországon kívül is népszerűvé válhat.
Ha minden igaz, a következő Suzuki sportkocsi három éven belül elkészülhet.