Megújul az Evoque
A Land Rover már az idei Genfi Autószalonra is elvitte a felfrissített Range Rover Evoque prototípusát. Azt már akkor is tudni lehetett, hogy ez a modell kapja meg elsőként a ZF új, kilencsebességes automata váltóját, ezzel lecserélve a korábbi hatgangost. A britek most újabb részleteket közöltek szabadidő-autójukról.
A motorválasztékban nagy változás nem lesz, a gyengébbik, 150 lovas 2,2-es dízel az ígéretek szerint takarékosabb és környezetkímélőbb lesz: elsőkerékhajtással szerelve, vegyesben akár 4,9 liter gázolajjal is beérheti százon, miközben szén-dioxid-kibocsátása 129 gramm lesz kilométerenként.
Az Active Driveline összkerékhajtás külön rendelhető az autóhoz: 35 km/h felett, a takarékosabb közlekedés érdekében elsőkerékhajtásra kapcsol a rendszer, amikor pedig szükség van arra, hogy mind a négy kerék hajtson, a másodperc tört része alatt képes visszakapcsolni. Ehhez elektronikus differenciálzár is jár.
A 2014-es Evoque-ba olyan kényelmi, illetve biztonsági extrák is kerültek, mint a parkoló-, illetve sávtartó asszisztens és a kresztábla-felismerő rendszer. Külsőre nem lesz sok változás az aktuális Evoque-hoz képest, de bővül a színválaszték, és új könnyűfém kerekek is kerülnek a kínálatba.
Nézzen Evoque-ot vizsgáló botos jetit: így tesztelt a Totalcar.