A Chevrolet kilenc esztendő után látta elérkezettnek az időt arra, hogy befejezze a C6-os Corvette gyártását, és bemutassa az örökébe lépő C7-est. Teljes díszben először idén januárban láthattuk az új Stingrayt, melyet aztán kicsivel később interaktív formában körül is járhattunk. A műszaki adatokat tavasszal ismertették a gyáriak, de a katalógusnak nem mindenhol hisznek.
Az LT1-es V8-assal – és az extraként választható sportkipufogó-rendszerrel – 461 lovas csúcsot, és 630 newtonméteres nyomatékot ígértek, míg az alap kipufogóval 456 lóerő és 625 Nm volt a gyári adat. Az Edmunds szakírói azonban kíváncsiak voltak arra, hogy milyen eredményt kapnának, ha fékpadra eresztenék a Stingrayt.
A Corvette-et alaposan megkínozták, és végül egészen meggyőző eredményt kaptak – igaz, a katalógusadatoktól jócskán elmaradt a teljesítmény. A maximálisan mért 411 lóerőt (melyet a keréken mértek) 5850-es fordulatnál adta le a sportkocsi, 552 newtonméteres csúcsnyomatéka pedig 4900-nál jelentkezett. A nyomaték egyébként a 2-6 ezer közötti fordulatszám-tartományban végig 470 Nm felett maradt.
A C7-es Corvette nyolchengeresében minden bizonnyal rejlenek még tartalékok, így az előző, LS-sorozatú V8-asokhoz hasonlóan ez a blokk is kiváló alapot adhat a tuningműhelyeknek, hogy tovább izmosíthassák a Stingrayt.
Nézze meg, mi történik, ha Karotta beszabadul a Corvette-mennyországba: