A Geely Holding még 2010-ben 1,8 milliárd dollárért vásárolta meg a Fordtól a Volvót. Az már akkor világossá vált, hogy a márka felzárkóztatásában fontos szerepet játszik majd a kínai piac, ahol a német prémiummárkák utolérését tűzték ki célul. Idén márciusban megtették az első komoly lépést is ebbe az irányba, hiszen megszületett a döntés a kínai gyártás megkezdéséről.
Néhány hónappal később, július elején felröppentek a hírek, hogy két üzemben is folyhat majd a termelés, Chengtu és Daqing központtal. A Volvo és a Geely közös vállalkozása azóta begyűjtött minden szükséges engedélyt, így az érdemi munka is megkezdődhet. A daqingi gyártósort 2014-ben indítanák majd be: Chengtuhoz hasonlóan ott is az autók összeszerelése zajlik majd, míg Zhangjiakouból a motorok érkeznek.
Emellett a svédországi Göteborgban is létesítenének egy új kutatás-fejlesztési központot, melynek első komoly feladata a Volvo-Geely kisautó-platformjának megtervezése lenne. Ha minden a tervek szerint alakul, akár 2015-ben bemutathatnak az első autót, mely erre a padlólemezre épül.
A terjeszkedés célja, hogy a Volvo az évtized végére elérje a 300 ezres eladást Kínában – ez a tavalyi eredményekhez képest ötszörös növekedést jelentene. Ha ez sikerül, akkor 2020-ra világszerte akár 800 ezer új Volvo is gazdára találhat majd évente – a márka ezzel megduplázhatná globális eladásait.