Vadítja GTI-jét a Peugeot
A Peugeot 205 GTI a maga idejében etalonnal számított a hot hatchek között, mára pedig legendássá vált a kőkemény kisautó. A francia gyártó időről időre igyekszik visszaidézni egykori ikonját, több-kevesebb sikerrel. Legutóbbi próbálkozásuk, a 208 GTI – melyet Michelisz Norbi is meghajtott a Kakucs Ringen – nem sikerült rosszul, de valami mégis hiányzott belőle. Most tovább hergelik.
A franciák az idei Pikes Peak-i hegyi felfutóra is egy 208-assal készültek, igaz, a T16-os prototípusnak igen kevés köze volt az utcai GTI-hez. Sebastian Loeb aztán be is hozta az első helyre a brutális Peugeot-t, 9 perc alá szorítva a pályarekordot. A legújabb 208-as éppen Loeb sikereit próbálja majd meglovagolni.
A 208 GTI Pikes Peak ugyanazt az 1,6 literes, négyhengeres turbómotort kapja majd meg, amely az alap-GTI-ben is dolgozik, ám annál a hírek szerint legalább 20-30 lóerővel izmosabb lesz. Ez azt jelenti, hogy a különmodell 220-230 lovas teljesítmény leadására lehet képes, és a 0-100 km/h-s sprint 7 másodperces idején is javíthat.
A Pikes Peak-i győzelmet ünneplő kisautó egy ideig biztosan a legerősebb utcai 208-as lehet majd, de ha igazak a hírek gyártója hamar le is löki majd a kínálat csúcsáról: célegyenesbe érhet ugyanis a 208 R fejlesztése, mely 270 lóerejével és 330 newtonméteres nyomatékával törhet a hot hatch-piac trónjára.
A Peugeot persze nemcsak az izmosított 208-asokkal próbál sikert elérni: nézze meg Winkler Róbert tesztjét az 1,2-es, háromhengeres népautóról.