Kiszivárgott a brutális francia
A Peugeot 308-ast már tavasszal megmutatták, de az élő bemutató csak az ősszel lesz Frankfurtban. Ám hogy megtartsanak valamit az újdonság-jellegből, a szériakocsik mellett kiállítják a majdani sportváltozatot is, agresszív részletekkel és szokatlan, kétszínű fényezéssel is.
Bár úgy hallani, a 308 R egyelőre csak tanulmányautóként lesz látható, semmi nincs benne, ami ne mehetne szériagyártásba akár holnap. Lényegében az alapmodell szélesített sárvédős, nagy légbeömlős, nagy felnis, kötényes-spoileres kiviteléről van szó, amelynek egyetlen szokatlan részlete, hogy elöl vörös, hátul fekete fényezést kapott. Az összkép nem rossz, legalábbis annak tükrében, hogy az új 308-as nagyjából olyan izgalmas külsejű autó, mint a VW Golf. És ez nem dicséret.
A lényeg persze a tartalom, de erről egyelőre keveset tudunk. Azon azért meglepődnénk, ha nem az 1,6 literes BMW-Mini-Peugeot-Citroen turbómotor kerülne az autóba, de ezzel nincs is baj: az RCZ R-ben a kis négyhengeres 270 lóerős, és aligha lehet akadálya, hogy a 308-asba is egy legalább ugyanilyen erős kivitel kerüljön. Az már kérdéses, hogy összkerék-hajtást kaphat-e az autó, ami nem ártana a nagy teljesítmény biztonságos átviteléhez – a valószínű válasz itt a nem, hisz a Peugeotnak tudomásunk szerint nincs megfelelő hajtáslánca a 308-as padlólemezéhez.
Több mint valószínű, hogy később lesz szériaváltozat is, hisz többé-kevésbé kötelező gyakorlat az európai tömeggyártóknál egy-egy ilyen sportkompakt bemutatása, már csak presztízs-szempontból is.