Rémpofa lett az új Land Cruiser
A modellfrissítések sokszor csupa apró módosításban merülnek ki, de van olyan is, hogy a tervezők megpróbálnak változtatni az arculaton. A Toyota most ez utóbbit követte el az idén három éves kisebbik Land Cruiserrel.
A nagydarab terepjáró új orr-részt kapott, amely most már valamiféle rondán vicsorgo távol-keleti démon-maszkra emlékeztet, szemben az eddig használt vidám sumóbirkózó-ábrázattal. Ezt az érzést leginkább a gigászi króm hűtőrács-dekor kelti, illetve a keskenyebb és alacsonyabb, LED-es könnyzacskókban végződő fényszórók. Olyasfajta ábrázata lett a Land-Cruisernek, amely előtt nyilván mindenki lesöpör majd a belső sávból, ha csak teheti – már csak esztétikai megfontolásokból is. A Toyota tervezői persze elmagyarázták, hogy mire való az új arculat – szerintük ezzel hangsúlyozzák a jármű masszív, strapabíró mivoltát.
A többi változás ehhez képest alig észlelhető: egy kicsit igazítottak az autó hátsó lámpáin, és alakítottak a műszerfal kialakításán, bár ez utóbbi új formájában is inkább visszafogottan egyszerű, mint hajmeresztően izgalmas. A legfontosabb változás a korszerűbb fedélzeti információs rendszer, amely egyebek közt az autó környezetét figyelő kamera képeit is közvetítheti a középkonzolon elhelyezett 7 hüvelykes színes kijelző segítségével. Az autó műszaki megoldásai sem változtak érdemben, igaz, erre nem is lett volna indok: a 3 literes négyhengeres dízel és a 4,2 literes V6-os benzinmotor egyaránt generációk óta megbízhatóan teljesítő, kiforrott alkatrész, akárcsak a Land Cruiser hajtáslánca – érdemben hozzányúlni felesleges lett volna. Csupán néhány apróság változott, így a futómű hangolásán igazítottak egy keveset.
A Land Cruiser új változatát az év végén kezdi forgalmazni a Toyota európai kereskedőhálózata.