A Citroen nagy dobása, mutatóba
A poént egyelőre nem lőtte le a Citroen, hisz még hetek vannak hátra a bemutatóig, de egy keveset megmutattak a Cactus tanulmányból, amelyből rövidesen talán szériamodell lesz. Ahhoz persze nem elég az ízelítő, hogy teljes képet alkossunk az autóról, de azt elráulja, hogy milyen stílust követtek a francia tervezők.
Az előzetesnek szánt fotón az autó bal első sarka látható. A lökhárító alsó peremén és a sárvédőíven végigfutó fényezetlen műanyag sáv arra enged következtetni, hogy valamiféle szabadidő-autóról van szó. Kifejezetten érdekes részlet még a csíkszerűen alacsony első fényszóróegység, és látható, hogy az szálcsiszolt-fekete alufelni mintázatát is rendesen kidolgozták a tervezők. Van azonban egy részlet, amelyre magunktól ügyet sem vetettünk volna – a csúnya szürke betét a fényszórók alatt – ha nincs a Citroen kis videója.
Ebből kiderül, mi is ez: az AirBump fantázianevű lökhárítóbetét egészen puha anyagával alighanem nagyon kis sebességű koccanások alakváltozás nélküli kivédésére alkalmas. Aki járt már Párizsban, ismeri a jelenséget: ott mindennapos, hogy egy szűk parkolóhelyre beállva az egyik autó picit meglöki a másikat – a járművek jelentős része is ennek megfelelően néz ki. Így elképzelhető, hogy a Citroennek ez az ötlete is népszerű lesz.
A Cactust ugyan csak tanulmányautóként mutatja be a Citroen a Frankurti Autószalonon, de egyes találgatások szerint egyfajta előzetes lesz, amely már a rég beígért olcsó, fiatalos Citroen kisautó-sorozatot hivatott beharangozni. Állítólag ezek váltják a C1 és C3 típusokat, de stílusukban nagyon erősen eltérnek majd ezektől.