Egy Toyota, amely hidrogénnel megy
A Toyota 2011-ben, az FCV-R tanulmány tokiói bemutatásával új lendületet adott a hidrogénnel hajtott járművek körüli találgatásoknak. Korábban a BMW hidrogénüzemre átalakított belső égésű motorokkal kísérletezett, a Mercedes pedig a hidrogént elektromos árammá alakító üzemanyagcellákban látta a jövőt. A Toyota az utóbbi megoldást vette alapul.
A jövő hónapban megnyíló Frankfurti Autószalonon ki is állítják az FCV-R koncepció legújabb változatát, melybe már sorozatgyártás közeli hidrogénes-elektromos hibrid hajtáslánc került. A korábbi hírek szerint az autó nagynyomású hidrogéntartályát öt perc alatt fel lehet majd tölteni, egyetlen töltéssel pedig 700 kilométert is megtehetünk.
Ha minden a tervek szerint alakul, 2015-re szériaéretté válhat a hidrogénes Toyota, melyet 50 ezer dollár (11 millió forint) körüli áron forgalmazhatnak – kezdetben csak Európában, az Egyesült Államokban és Japánban. A japán gyártó az FCV-R-rel egy teljes modellcsaládot vezethet be, elképzeléseik szerint ugyanis 2020-ra akár évi több tízezer hidrogénhajtású autót is eladhatnak. Nagy kérdés persze, hogy egy jól kiépült töltőhálózat hiányában miért is ennyire magabiztosak.