A McLaren gondosan csöpögtette az információkat legújabb szupersportkocsijáról, a P1-esről, ügyelve arra, hogy a teljes, hivatalos bemutató anyag csak a Genfi Autószalonon kerüljön nyilvánosságra. A britek történetük legjobb autójának tartják a P1-et, amely egyben a legdrágább is lett.
A 916 lóerős hibridhajtású szörnyeteg mindössze három másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 350 km/h-ban korlátozza az elektronika. Tisztán elektromos üzemben, óvatos tempóban akár húsz kilométer megtételére is képes, de nemcsak műszaki adatai adják az exkluzivitást. A McLaren mindössze 375 darabot gyárt belőle, az egyes példányokért pedig 860 ezer angol fontot kérnek, amely átszámítva kicsivel több, mint egymillió euró (300 millió forint).
A méregdrága sportkocsik azonban így sem maradnak a gyártó nyakán, a tehetős gyűjtők mélyen a zsebükbe nyúlva máris elkapkodták a P1-eseket. Amerikában, a Közel-Keleten és a csendes-óceáni térségben már az utolsó rendelhető darabok is gazdára találtak, így már csupán Európában lehet lecsapni néhány darabra – vélhetően ezek sem túl sokáig várnak majd új tulajdonosukra.
Az angol szuperautó két nagy riválist kap a közeljövőben: a LaFerrarival kapcsolatban a közelmúltban kaptak szárnyra azon híresztelések, melyek szerint még nem gyártásra kész a típus, a Porsche pedig már az első hivatalos képet is kiadta a 918 Spyderről. A McLaren P1-hez hasonlóan e két hibrid sportkocsiért is sorban állnak már a vásárlók.
A P1-es havon és jégen is otthon érzi magát. Íme a gyáriak videója a szupersportautó tesztjéről: