Bár a Fiat 500 különböző változataival lassan Dunát lehetne rekeszteni, időnként azonban igazán érdekes modellekkel próbál újabb bőrt lehúzni kisautójáról az olasz gyártó. A legújabb Abarth-kivitel teljesítményben a legkeményebb, Ferrarinak készített 500-assal is felveszi a versenyt.
Az 595 50˚ Anniversarióval az első 595 Abarth megszületésének ötvenedik évfordulóját ünneplik. A hatvanas években a versenypályákon szokatlan látvány volt az apró versenyautó, mely igen érdekes koncepciót valósított meg. Könnyű karosszériájához elégnek bizonyult a 27 lóerős, 600 köbcentis blokk is, hogy fürgének tűnjön. Az utolsó változat, a Competizione SS már 34 lóerőt tudott. A legenda feltámasztásakor persze korszerű technikához nyúltak: a kisautó 1,4-es T-Jet turbómotorja az Abarth Ferrari Versionéhez hasonlóan itt is 180 lóerős. Ehhez sportkipufogó-rendszert, feszesebb futóművet és Brembo fékeket társítottak.
A születésnapi különmodell megjelenését igyekeztek a klasszikus 595-öséhez igazítani. A matt fehér fényezésre kézzel vitték fel az Abarth-dekorációt. A nyitható tető ugyancsak a híres elődöt idézi, viszont a xenon-fényszórók és a 17 collos könnyűfém felnik modernebb stílust adnak az autónak. Belül szintén a vörös és a fehér színek a meghatározók: mind a sportüléseken, mind pedig a lapított aljú sportkormányon megjelennek. A legújabb Abarth-kisautó igen korlátozott, mindössze 299 darabos szériában készül majd.
A bemutatót a jövő héten kezdődő Frankfurti Autószalonra időzítették, a forgalmazás pedig szeptember 15-én kezdődik, vagyis napra pontosan ötven évvel az első 595-ös torinói bemutatása után. Az olasz gyártó emellett egy másik limitált szériás 500-ast is tervez a közeljövőre: a 695 Maserati Editionből 49 darabot gyártanának, így megemlékezve az Abarth 1949-es alapításáról.