A jövő GTI-je?
Nehéz lenne megmondani, hogy az InEco nevű tanulmányból mennyi jut el a szériagyártásig, de úgy tűnik, van benne néhány ígéretes megoldás.

A Drezdai Műszaki Egyetemen fejlesztették ki ezt a sportos csapott hátú járművet, amely látványnak elég sajátos. Van benne valami a Hyundai Veloster fura arányaiból, hátulról viszont inkább Audi – mindenesetre határozottan sportos jelenség, egyáltalán nem tűnik kísérleti autónak. Pedig az: az egyetem könnyűszerkezet-tervezéssel és műanyag-alkalmazással foglalkozó részlegénél dolgozták ki, két külső cég, a ThyssenKrupp AG. és a Leichtbau-Zentrum Sachsen Gmbh. segítségével.
Az önmagában nem tűnik nagy mutatványnak, hogy az autó 900 kilogrammot nyom, de az a tény, hogy tisztán elektromos üzemű, és lítium-akkumulátorban tárolja a mozgáshoz szükséges energiát, egy kicsit más megvilágításba helyezi a fejlesztők erőfeszítéseit. Egy olyan akkucsomag ugyanis, amely biztosíthatja a 140 kilométeres hatótávolságot, legalább 150-200 kilogrammot nyom, ha nem többet – az pedig ma sem gyakori, hogy egy 4,2 méteres autó 700-750 kilogrammot nyomjon. Ahhoz, hogy ezt elérjék, különleges műszaki megoldásokat alkalmaztak, amilyenek a karbonszálas műanyag és nagy szilárdságú acél együttes felhasználásával összeállított, kivételesen könnyű és erős vázelemek.
A jármű egyébként határozottan jól megy, mivel a könnyű karosszériát egy 122 lóerős motor hajtja. Így a százas tempó 7,5 másodperc alatt érhető el. A 160 km/h-s végsebesség már nem hangzik olyan jól, de mivel ebben az autóban sincsen váltó, a hajtáslánc áttétele és a motor maximális fordulatszáma behatárolja az elérhető sebességet.
Az InEco ugyan biztosan nem kerül szériagyártásba, de kiállítják a Frankfurti Autószalonon – a tervezés egy részét végző diákok pedig továbbviszik az itt szerzett tapasztalataikat a német autógyártásba, így nem kizárt, hogy a későbbiekben akár el is terjednek az acél-szénszál kompozit alkatrészek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
