A jövő GTI-je?
Nehéz lenne megmondani, hogy az InEco nevű tanulmányból mennyi jut el a szériagyártásig, de úgy tűnik, van benne néhány ígéretes megoldás.
A Drezdai Műszaki Egyetemen fejlesztették ki ezt a sportos csapott hátú járművet, amely látványnak elég sajátos. Van benne valami a Hyundai Veloster fura arányaiból, hátulról viszont inkább Audi – mindenesetre határozottan sportos jelenség, egyáltalán nem tűnik kísérleti autónak. Pedig az: az egyetem könnyűszerkezet-tervezéssel és műanyag-alkalmazással foglalkozó részlegénél dolgozták ki, két külső cég, a ThyssenKrupp AG. és a Leichtbau-Zentrum Sachsen Gmbh. segítségével.
Az önmagában nem tűnik nagy mutatványnak, hogy az autó 900 kilogrammot nyom, de az a tény, hogy tisztán elektromos üzemű, és lítium-akkumulátorban tárolja a mozgáshoz szükséges energiát, egy kicsit más megvilágításba helyezi a fejlesztők erőfeszítéseit. Egy olyan akkucsomag ugyanis, amely biztosíthatja a 140 kilométeres hatótávolságot, legalább 150-200 kilogrammot nyom, ha nem többet – az pedig ma sem gyakori, hogy egy 4,2 méteres autó 700-750 kilogrammot nyomjon. Ahhoz, hogy ezt elérjék, különleges műszaki megoldásokat alkalmaztak, amilyenek a karbonszálas műanyag és nagy szilárdságú acél együttes felhasználásával összeállított, kivételesen könnyű és erős vázelemek.
A jármű egyébként határozottan jól megy, mivel a könnyű karosszériát egy 122 lóerős motor hajtja. Így a százas tempó 7,5 másodperc alatt érhető el. A 160 km/h-s végsebesség már nem hangzik olyan jól, de mivel ebben az autóban sincsen váltó, a hajtáslánc áttétele és a motor maximális fordulatszáma behatárolja az elérhető sebességet.
Az InEco ugyan biztosan nem kerül szériagyártásba, de kiállítják a Frankfurti Autószalonon – a tervezés egy részét végző diákok pedig továbbviszik az itt szerzett tapasztalataikat a német autógyártásba, így nem kizárt, hogy a későbbiekben akár el is terjednek az acél-szénszál kompozit alkatrészek.