Startech Land Rover Defender - Munkagépből luxusautó

2013.09.06. 07:09

Aki figyelemmel kísérte a Mercedes G osztály eddigi karrierjét, rájöhetett, hogy a vonzereje épp időtlenul célszerű karakterében rejlik: aki ilyet vesz, egyszerre jelzi, hogy szörnyen gazdag, és hogy nagy ívben tesz a divatra, mert megteheti. Most a Startech szakembereinek eszükbe jutott, hogy miért ne lehetne ugyanezzel eladni a másik ős-terepjárót, a Land Rover Defendert?

em egészen véletlen, hogy épp ez a cég készít luxusváltozatot a Defenderből, hisz a Startech a Brabusnak az a leányvállalata, amely egyéb márkák tuningjával foglalkozik. A Brabus pedig maga is szép számmal épít át G Mercedeseket. Így azt is jól tudják, mi kell a sikerhez. Az egyszerű formákat megtartották – így például változatlanul ormótlan hasáb-formákból áll a műszerfal – viszont mindent jó minőségű, kellemes tapintású bőr borít, és nem slaggal mosható műanyag. Gumiszőnyeg helyett hajópadlóra léphet, aki beszáll, a gyári üléseket pedig kényelmes kagylós formájú fotelekre cserélték. Úgy általában, minden, az eredeti modellre jellemző igénytelen részletet igyekeztek eltüntetni. Pedig a Defender alapállapotban kivételesen fapados egy jószág, de ebből az érzésből a Startech kezelése nyomán nem maradt semmi.

Hogy műszakilag változtattak volna bármin, annak viszont nincs nyoma – de aki ilyen autót vesz, akár luxuskivitelben, az nyilván tisztában van vele, hogy a Defender inkább terepen érzi jól magát, épített úton meg kell szokni a merev tengelyes felépítésből adódó ügyetlen mozgást. Külsőre annyit változtattak, hogy az autó orrára a ma már klasszikusnak számító Series III jellegzetes hűtőrácsa került – nyilván ezért is kapta a Series 3.1 nevet. Ezzel hangsúlyozzák a típus klasszikus gyökereit.

Arról egyelőre nincs információnk, hogy a Startech program állandó része lesz-e a luxus-Defender, de ezt talán még ők sem döntötték el végleg – nyilván sok múlik majd azon, hogy Frankfurtban hogyan reagál majd a közönség.