Nem lesz tömegmodell az izgalmas Alfa
Évente mindössze 3500 darabot tervez vadonatúj, középmotoros sportkocsijából, a 4C-ből az Alfa Romeo. Az olasz gyártónak feltehetőleg gazdasági okokból kellett meghoznia ezt a döntést, melynek következtében viszonylag nehezen lehet majd hozzájutni a jelenlegi legizgalmasabb Alfához.
A Genfben bemutatott sportkocsi az autófanatikusok álmát testesíti meg, hiszen aránylag kicsi és könnyű karosszériához társul a 240 lovas, négyhengeres Alfa-motor, melynek csúcsnyomatéka 350 newtonméter. A középmotoros kiépítésnek köszönhetően igen agilisnak, könnyen kezelhetőnek ígérkezik az autó – erről tanúskodik az a videó is, melyet a baloccói tesztpályán készítettek.
Az olasz gyártó egyébként a dögös formatervű sportkocsi műszaki megoldásaival indokolja az alacsony darabszámot - ez a rossz nyelvek szerint azt jelentheti, hogy túl magasak a gyártási költségek, amelyek az 56 ezer eurós (17 millió forintos) eladási ár mellett sem térülnek meg. E szerint a feltételezés szerint minden egyes autón bukhatnak, tehát a veszteség minimalizálása miatt korlátozták 3500-ban az éves példányszámot.
A fejlesztőgárdát vezető Mauro Pierallini szerint azonban nem egészen erről van szó. Az Automotive News-nak adott interjújában elmondta: a szűk keresztmetszetet a szénszálas műanyag váz jelenti, ugyanis beszállítójuk, az Adler Plastic egyszerűen nem rendelkezik nagyobb kapacitással. Ha növelni akarnák a 4C példányszámát, a szükséges bővítések duplájára emelnék az előállítási költségeket. Emellett szeretnék megőrizni az autó exkluzivitását is, ezért minden példányt kézzel szerelnek össze a modenai üzemben.
Az évente elkészülő három és félezer autóból ezer darabot szánnak Európának, a továbbiakat pedig az öreg kontinensen kívüli piacokon értékesíthetik majd.