Bizarr Brabus, hatkerék-hajtással
A Brabus olyan tuningcég, amely nem ismer lehetetlent: bármilyen méretű és rendeltetésű autóba képesek és hajlandók képtelenül erős motort tenni – különösen ha az az autó Mercedes. A hatkerekű G osztály a következő áldozat, amelyet az AMG már megvadított – a Brabus azonban erre is rátett még egy lapáttal.
Azon, hogy az 5,5 literes V8-as biturbó motor teljesítményét 700 lóerőre növelték, nem csodálkozunk – ez szinte már rutin a Brabusnál – de ennyivel nem elégedtek meg. Szélesebb nyomtávú futóművet és nagyobb kerekeket tettek az autó alá, amelyek fölé a megszokott szögletes formájú sárvédők kerültek szélesebb kivitelben, de karbonszálas műanyagból. Természetesen itt is nagy krómozott B betű díszeleg a háromágú csillag helyén, körülötte sok króm-díszítéssel. A belső tér is a megszokott minőségű csupa bőr csoda, ezúttal a fekete fényezés komorságával abszolút ellentétes vörös színben.
Gyakorlatilag sikerült előállítani a legnagyobb, legfeltűnőbb és legértelmetlenebb G osztályú Mercedest, amely hatalmas termete ellenére 7,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. A végsebességet nyilvánvaló okokból 160 km/h-ra korlátozták – ennél nagyobb tempónál a magas súlypont és a ballonos gumik mellett aligha maradna stabil a jármű – de az az érzésünk, ezt bármilyen útfelületen elérheti a hatkerekű.
Az efféle őrültségeket Európában vagy Észak-Amerikában aligha könnyű eladni, de a Brabus nyilván nem is ezekre a piacokra szánja: kínai, orosz, vagy közel-keleti milliárdosoknak nyilván imponál majd, hogy mindenki másénál nagyobb és erősebb terepjárót hajthatnak, amelynek nem lehet akadály a vacak úthálózat sem.