Erről az Astonról már lekéstél
Lehet, hogy nem tudjuk megkülönböztetni a tucatnyi ugyanolyan ábrázatú Aston Martint. Lehet, hogy emberemlékezet óta ugyanazt az alumínium platformot használják. Mégis mindig hoznak valamit a Frankfurti Autószalonra, amire emlékezni fogunk.
Azt hiszem, nem csoda, hogy nem mindig értjük, mit miért csinálnak az Aston Martinnál. Ahogy megálltam a frankfurti standjukon a kereskedőhálózatuk térképe előtt, azonnal nyilvánvaló volt, hova szánják autóikat. Kis túlzással annyi dílerük van Angliában, mint egész Európában együttvéve. És ki állítaná teljes meggyőződéssel, hogy tökéletesen érti a britek észjárását?

A temérdek v-betűs nyújtogatott, zsugorított Aston között úgy áll ott a CC100, mint egy valószerűtlen látomás. Valami köze van ugyan a többi autóhoz, de egy kiadós adag tudatmódosító szer mellé mintha szabad kezet is kaptak a mérnökök. Olyan, mint egy dobálós-forgatós masina a vidámparkban, amire csak néhány korlátot szereltek, hogy ne lehessen kiesni. Se szélvédő, se ajtó, se tető, csak néhány szükséges és szükségtelen nyílás fent, illetve oldalt.
Alapja a mellette pózoló metálcitrom V12 Vantage S, tőle örökölte az alumínium teknőt, ami az egész autó csontváza, és a hatliteres, 517 lóerős V12-es motort is. Ünnepi különkiadás a CC100 az Aston századik születésnapjára, viszont nem a britek legelső, brutális szörnyetegeit idézi meg, hanem az 1959-es Le Mans-i győztes DBR1-est. Legalábbis a gyár szándéka szerint - a CC100-as mellett állva sok pajzán gondolat eszünkbe juthat, mit művelnénk vele, de egy cseppet sem érezni retrónak. A színe mindenesetre ugyanaz a zöld, mint a DBR1-esé.
A frankfurti standon a tervezett darabszám mintegy 50%-át képviseli a lenyűgöző CC100-as - ez a példány és egyetlen ikertestvére már gazdára is talált. Az áráról diszkréten hallgatnak a britek, de abban biztosak lehetünk, hogy egy két példányban készült Aston Martin csak jó befektetés lehet.
A minden jóízlésű emberben heves vágyakat felszabadító autó mellett állva majdnem hirtelen kikiáltottam volna minden idők legkívánatosabb Astonának, de aztán eszembe jutott a Zagato. Azt még ez a káprázatos, elszállt tanulmányszerűség, amit valami csoda folytán kiengedtek az utcára, sem érheti utol.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
