Új szupersportautót mutatott be a brit Keating, The Bolt, vagyis A Csavar néven. A szédületes adatok és a leleplezett prototípus kidolgozottsága közötti ellentmondás még a brit sajtót is kétkedésre késztette.
A Boltról terjengő számok közül a legfélelmetesebb talán az ára: 750 ezer fontot, azaz közel 270 millió forintot kérnek majd a 800 lóerős szériaváltozatért, ami több, mint amennyibe a döbbenetesen drága Porsche 918 Spyder kerül. Három Ferrari 458 Italiát lehet kapni ennyiért, vagy akár tizenkettő Chevrolet Corvette C7-est, amelyből a motort kölcsönözték. Ezt nem tudta megemészteni a prototípus láttán a híresen konzervatív brit lap, az Autocar újságírója, Lewis Kingston, ezért részletesen beszámolt az új szupersportautó bemutatóján tapasztaltakról.
Márpedig ha egy angol döngöli földbe az angol autót, abban lehet valami. Dr. Keating azzal reklámozza szupersportautóját, hogy egy későbbi változat majd 0,5 mach, azaz 547 km/h végsebességet fog elérni, de már itt sem stimmel valami: a hangsebesség fele a Föld felszínén inkább 600 km/h környékére esik. A lezser dobálózás a számokkal máshol is tetten érhető: a hivatalos súlyadat elképesztő 990 kg, de a sajtóeseményen a mérnökök már 1100-1200 kilóról beszéltek, és ugyanez történt a többi katalógusadattal is.
Kingston benyomása szerint Keating autója közelről úgy néz ki, mintha egy sufniban tákolták volna össze egy farmon, ami nem is áll távol a valóságtól: a vállalkozás, amely az elmúlt hét évben mintegy 15 autót gyártott, három alkalmazottal dolgozik. Ezek után nem csoda, hogy a meghirdetett űrtechnológia helyett egy mezőgazdasági gépekre emlékeztető csőváz, lógó ajtó és narancsos fényezés jellemzi a Bolt első prototípusát.
Pedig maga a koncepció nem rossz: a könnyű csővázba szerelt GM-féle LS7-es V8-as sokszor bizonyított már - a hétliteres blokk bő 500 lóereje bőven elég akár egy másfél tonnás autóba is, de a Keatingben persze már 640 lóerőt tud a leggyengébb kivitelben. A méretes fékek, az állítható futómű és az állítólag karbon-kevlárból készült héj mind ígéretes hozzávalók lennének egy nyers, játékos sportkocsihoz, de mintha egy nullával többet írtak volna az árcédula végére.
A nagyzoláson kívül persze nem lehet semmit sem Keating szemére vetni - ha megtalálja a vevőit, azzal néhány alkalmazott megélhetését biztosítja. Az egyedi igényeket maximálisan kiszolgáló autók végülis mindig drágák voltak.