Új szupersportautót mutatott be a brit Keating, The Bolt, vagyis A Csavar néven. A szédületes adatok és a leleplezett prototípus kidolgozottsága közötti ellentmondás még a brit sajtót is kétkedésre késztette.

A Boltról terjengő számok közül a legfélelmetesebb talán az ára: 750 ezer fontot, azaz közel 270 millió forintot kérnek majd a 800 lóerős szériaváltozatért, ami több, mint amennyibe a döbbenetesen drága Porsche 918 Spyder kerül. Három Ferrari 458 Italiát lehet kapni ennyiért, vagy akár tizenkettő Chevrolet Corvette C7-est, amelyből a motort kölcsönözték. Ezt nem tudta megemészteni a prototípus láttán a híresen konzervatív brit lap, az Autocar újságírója, Lewis Kingston, ezért részletesen beszámolt az új szupersportautó bemutatóján tapasztaltakról.
Márpedig ha egy angol döngöli földbe az angol autót, abban lehet valami. Dr. Keating azzal reklámozza szupersportautóját, hogy egy későbbi változat majd 0,5 mach, azaz 547 km/h végsebességet fog elérni, de már itt sem stimmel valami: a hangsebesség fele a Föld felszínén inkább 600 km/h környékére esik. A lezser dobálózás a számokkal máshol is tetten érhető: a hivatalos súlyadat elképesztő 990 kg, de a sajtóeseményen a mérnökök már 1100-1200 kilóról beszéltek, és ugyanez történt a többi katalógusadattal is.
Kingston benyomása szerint Keating autója közelről úgy néz ki, mintha egy sufniban tákolták volna össze egy farmon, ami nem is áll távol a valóságtól: a vállalkozás, amely az elmúlt hét évben mintegy 15 autót gyártott, három alkalmazottal dolgozik. Ezek után nem csoda, hogy a meghirdetett űrtechnológia helyett egy mezőgazdasági gépekre emlékeztető csőváz, lógó ajtó és narancsos fényezés jellemzi a Bolt első prototípusát.
Pedig maga a koncepció nem rossz: a könnyű csővázba szerelt GM-féle LS7-es V8-as sokszor bizonyított már - a hétliteres blokk bő 500 lóereje bőven elég akár egy másfél tonnás autóba is, de a Keatingben persze már 640 lóerőt tud a leggyengébb kivitelben. A méretes fékek, az állítható futómű és az állítólag karbon-kevlárból készült héj mind ígéretes hozzávalók lennének egy nyers, játékos sportkocsihoz, de mintha egy nullával többet írtak volna az árcédula végére.
A nagyzoláson kívül persze nem lehet semmit sem Keating szemére vetni - ha megtalálja a vevőit, azzal néhány alkalmazott megélhetését biztosítja. Az egyedi igényeket maximálisan kiszolgáló autók végülis mindig drágák voltak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
