Az új S63 AMG-vel búcsúztathatja 5,5 literes, ikerturbós V8-asát a Mercedes. A gyári tuningrészleg vezetője Tobias Moers szerint elérték a blokkban rejlő potenciált, annak 585 lóerejét és 900 newtonméteres csúcsnyomatékát már nem tudják túlszárnyalni anélkül, hogy a fejlesztések a megbízhatóság rovására mennének.
Az M157 kódú motort 2011-ben mutatták be, jelenlegi változatával pedig először az E63 AMG-t szerelték. A következő három évben még az S-osztály AMG-változataiban, valamint a CLS63-ban és az E63-ban biztosan találkozhatunk vele, majd fokozatosan leváltják. Az előzetes hírek szerint a következő, 2014-re ígért C-osztályban bemutatásra kerülő 4,0 literes V8-ason alapul majd a hibrid hajtáslánc, melyet megkaphat az S63 AMG is.
Persze a műszaki adatokról sokat még nem árultak el, de várhatóan ugyanez az új fejlesztésű nyolchengeres kerül majd, amelyet az SLS AMG utóda is megkaphat – az SLC-vel kapcsolatban 485 és 585 lóerő körüli teljesítményről pletykáltak, tehát várhatóan nem gyengül majd az S-osztály sportos bálnája sem.