Csak elkészül a bálna-Volvo
A Volvo svéd vezetőit rendszeresen megkérdezik arról, hogy készül-e már az óriási luxusautó, amelyet évekkel ezelőtt beígértek, és rendre azt válaszolták, hogy egy ilyen modell nem passzolna a márka környezettudatos arculatához. Ám úgy hallani, a kínai tulajdonos nyomására mégis elkészül az S100.
A kötélhúzás azóta tart, amióta a Geely megvásárolta a Volvót. A kínaiak ugyanis azért vásárolták a svéd prémium-gyártót, hogy elsősorban Kínában versenyre kelhessenek az Audival, a BMW-vel és a Mercedesszel, ehhez pedig igazi presztízsmodellek kellenek. Ugyanakkor a svéd központ ugyanakkor olyan stratégiát követ a Fordtól való elszakadás óta, amely nagyobb példányszámú gyártást tesz lehetővé, viszont ennek érdekében valahová a tömeggyártók és a luxusmárkák közé pozícionálja a Volvót.
A Volvo persze csak addig önálló, amíg a Geely ezt hagyja, így várható volt, hogy nem állhatnak ellen akármeddig. A kínai vezetés luxusautót akart, és úgy tűnik, meg is kapja: az S100-asként emlegetett szedán az S80 megnyújtott, kiszélesített alapjaira épül majd, és az ígéretek szerint sokkal drágább, tágasabb és kényelmesebb lesz a nyújtott tengelytávú S80L-nél is. Akad persze néhány megválaszolatlan kérdés. Ilyen, hogy mi hajtja majd a típust, hisz a Volvo épp most készül teljesen átállni a négyhengeres motorok alkalmazására, ám ez jelentős hátrányba hozná az S100-ast, hisz a konkurencia V8-as és V12-es modelleket is kínál. A svédeknek viszont biztosan nincs pénzük efféle fejlesztésekre. Válasz lehet a kérdésre egy komolyabb hibrid hajtáslánc, hisz egy ilyennel akár 4-500 lóerőnyi csúcsteljesítmény is elérhető, ráadásul kedvező fogyasztással.
További kérdés, hogy a csúcsmodell hol lesz kapható. Egyes források szerint csak Kínában tervezik forgalmazni, és a gyártást is csak ott folytatják majd, bár az sem lehetetlen, hogy az S100 is nemzetközi modell lesz.