A Mustang ma már nem csak egy megfizethető, fiatalos autó, aminek eredetileg szánták, hanem legenda is, amely nem csak a Fordnak hoz hasznot. Egész kis iparág épült köré – szinte minden kapható újonnan, a karosszériától a komplett hajtáson és futóművön keresztül a belső tér elemeiig – csak idő kérdése volt, hogy mikor látja meg valaki a lehetőséget, és kezd saját Mustang-változat építésébe.
Az Equus Bass770 pontosan ilyen: látszatra valódi Mustang, de valójában nincs sok köze az eredetihez. A név is erre utal: az Equus latinul lovat jelent – és ugye a Mustang is egy lóféle – a Bass770 pedig a Boss modelleket juttathatja eszünkbe – volt belőlük 302-es, 351-es, 429-es a motor mérete szerint. A 770-es szám persze nem köbhüvelykben értendő – 12,6 liter még Amerikában is sok lenne egy személyautóba – de jól jelzi, hogy az itt használt kompresszoros Corvette motor úgy kétszer erősebb, mint a kérdéses Boss-ok legerősebbike. A Chevrolet V8-as persze nem véletlen került az autóba a Ford-féle helyett: a ZR-1-ből ismerős LS9-es nem csak erősebb bármelyik Ford V8-asnál, de kisebb és könnyebb is, így az autó súlyelosztásának is jót tesz a csere. Ilyen teljesítménynél már nem mindegy, hogy az autó hogyan viselkedik, hisz a Bass770 3,4 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 320 km/h.
A forma egyébként egyszerre emlékeztet több Mustang generációra. A középső része egyértelműen az első szériáé – bár itt a karosszéria nagyrészt könnyűfémből készült – az orr-rész leginkább talán az 1971-es modellre emlékeztet, a hátsó kialakítás viszont az 1969-es Shelby Mustangokat idézi. Ugyanakkor az orr és a farrész kialakítása egyértelműen modern próbál lenni – mintha az 1990-es évek elején próbálták volna felújítani 60-as évek végi modellt.
Az Equus persze nem lehet a gyári Mustangok ellenfele, akármennyire is hasonló a stílusa, és ennek az ár az elsődleges oka. Egy ilyen autó alapára ugyanis 300 ezer dollár – ennyiből akár 13 és fél vadonatúj alap-Mustang, vagy öt és fél Shelby GT500 jönne ki. Ugyanakkor nem kételkedünk benne, hogy a Bass770 is megtalálja a maga közönségét, hisz valószínűleg a legjobb Mustang, amelyet valaha pénzért kapni lehetett.