Feltámad a legkülönlegesebb VW motor

2013.09.26. 06:11

Valószínűleg a legérdekesebb konstrukció a Volkswagen kínálatában a VR6-os motor, amely a soros és a V motorok előnyeit egyesíti magában. Az ötlet ugyan nem a VW-é – korábban a Lancia már gyártott hasonló motorokat – de egyedül a németek tartották meg a fura elrendezést. Most úgy néz ki, bár az alapoktól át kell tervezni, megtartják a koncepciót a következő tíz évre is.

A kis hengerszögű V6-ost eddig szívómotorként gyártották, ám úgy hallani, az utód 3 literes lesz, és két turbófeltöltő táplálja majd levegővel. Így csökkenhet a fogyasztás, növekedhet a teljesítmény, de mindenek előtt továbbra is elfér majd a hathengeres akár egy Golf orrában is, hisz a VR6-os motorok legnagyobb előnye épp az, hogy alig foglalnak nagyobb helyet, mint egy 2 literes négyhengeres blokk. Úgy hallani, az új motorból többféle változatot is fejlesztenek különböző teljesítménnyel, a 340 és 450 lóerő közti tartományban. Nem kizárt, hogy a VW Golf, vagy az Audi A6 egyes csúcsváltozataiba is ilyen kerül majd, de elsősorban a következő Passat és Touareg modellekhez lesz szükség az új hathengeresre.


Az alapkonstrukció már készen is van, olyannyira, hogy már be is mutatták, ha senki nem is tudott róla. A Wörth-i tó mellett tartott nagy VW találkozón az idén bemutatott Design Vision GTI tanulmányban állítólag már az új motor dolgozott, méghozzá egy meglehetősen kihegyezett, 503 lóerős változat.