Vannak típusok, amelyekből szinte természetes módon készül áruszállító verzió. Egy lemezelt ablakú Renault Clión senki nem lepődik meg. Ugyanakkor vannak márkák és kategóriák, amelyeknél még az ötlet is meglepő.
A Subaru sem az a kimondott munkásautó-márka, legalábbis mostanában – talán ezért is meglepő, hogy elkészítették a Forester Van típust, amely kimondottan az igásló-szerepre készült. Persze szó sincs falrengető újításokról, csupán a megerősített tetőkeret és az átlátszatlan műanyaglapokkal helyettesített hátsó oldalüvegek árulkodnak az autó új funkciójáról. Meg persze az a tény, hogy az első ülések mögül hiányzik a személyautó megszokott berendezése – a helyén 1,6 köbméternyi rakodóhely található. A tetőkeret terhelhetősége további 100 kilogramm, és legfeljebb két tonnás utánfutó vontatható is a haszon-Foresterrel. A motorválaszték sem teljes: a 150 lóerős, kétliteres benzines és trubódízel motorokkal készül a típus, a 240 lovas turbóval viszont nem.
Bár úgy tűnhet, felesleges felvágás a Foresterből haszonjárművet faragni, a Subaru nyilván talált olyan célcsoportot, amely örömmel fogadja majd. A kulcs a Forester átlagon felüli terepjáró-képességében rejtőzhet: olyan területeken jöhet jól egy efféle modell, ahol időnként földúton is el kell tudni jutni a célhoz, de nem olyan nehéz a terep, hogy egy komoly alvázas terepjáróra legyen szükség.