Nem megy a Fiatnak Amerikában?

2013.10.07. 18:39

A Fiat határozottan az amerikai piac kedvéért fejlesztette ki az ötajtós Fiat 500 változatot, az 500L-t, de úgy néz ki, a típus nem hozza az elvárt számokat. Tavaly még növekedtek az eladások, az idén azonban egyértelmű csökkenést mutatnak a számok.

Az eredmény az, hogy az idén az év első kilenc hónapjában szinte hajszálra ugyanannyi Fiat kelt el Észak-Amerikában, mint tavaly: 32 700 példány. Ezzel az eredménnyel pedig nem lehet elégedett az olasz márka, hisz hosszabb távon ennél sokkal magasabb eladási szintet kellene elérni ahhoz, hogy biztosan megvessék a lábukat a piacon. Úgy néz ki, ráadásul az 500L és az 500 leginkább egymás vetélytársának bizonyult: az ötajtós bemutatása jelentős csökkenést hozott a háromajtós számaiban.

Egy gyári felmérés szerint mindössze a Fiat kereskedések 45%-a működik nyereségesen. A helyzetet egyelőre az menti meg, hogy a legtöbb dealer egyben sikeres Chrysler és Dodge kereskedő is, így a Fiat eladásokból származó veszteség nem okoz számukra problémát. Önálló Fiat kereskedések megnyitására azonban nem kerül sor a közeljövőben, legalábbis amíg nem sikerül valahogy megnövelni a forgalmat.

A Fiat kereskedések persze azt is nehezen fogadták el, hogy tovább csúszik az Alfa Romeo bevezetése, ami kiteljesítette volna a kínálatot. Egyébként valószínű, hogy amíg az Alfákat nem kezdik forgalmazni, a Fiat kiskocsik önmagukban nem hoznak majd annyi nyereséget, ami eltartana egy önálló kereskedőhálózatot.